טבע מכריזה על תוצאות הסקירה האסטרטגית של תחומים טיפוליים ייחודיים מרכזיים

– מחזקת את מחויבותה רבת-השנים של החברה להיות חברה מובילה עולמית בתחומי מערכת העצבים המרכזית ומערכת הנשימה

– שומרת על נוכחותה המסחרית הקיימת של החברה, אך מפסיקה מחקר ופיתוח בתחומים טיפוליים אחרים, ביניהם אונקולוגיה ורפואת נשים

ירושלים 6 באוקטובר, 2014 – טבע תעשיות פרמצבטיות בע”מ (NYSE:TEVA ) הודיעה היום על תוצאות הסקירה האסטרטגית של התחומים הטיפוליים המרכזיים של החברה. סקירה זו כללה הערכה מעמיקה של היכולות הקיימות והעתידיות של טבע לענות על צרכי המטופלים, הסביבה התחרותית של החברה, חסמי כניסה לשווקים ורווחיות, מתוך מטרה ליצור אסטרטגיה מנצחת להשגת עמדת הובלה גלובלית בכל אחד מתחומי הטיפול המרכזיים של החברה.

החברה אישרה מחדש את מחויבותה רבת-השנים לפיתוח פתרונות המתמקדים במטופלים, ולהרחבה משמעותית של עסקיה בתחום תרופות המקור באמצעות השקעות במחקר ופיתוח, בשיווק, בחדשנות ובפיתוח עסקי, תוך חיזוק התשתית השיווקית והרחבת היצע הפתרונות התומכים במטופלים. תחומי הליבה הטיפוליים אשר בהם תתמקד החברה ואשר בהם מבססת טבע את מעמדה כחברה מובילה הם מערכת העצבים המרכזית (לרבות טרשת נפוצה, מחלות ניווניות של מערכת העצבים והטיפול בכאב) ומערכת הנשימה (לרבות אסתמה ומחלת ריאות חסימתית כרונית).

“טבע מחויבת להיות מובילה עולמית בתחומי מערכת העצבים המרכזית ומערכת הנשימה, שני תחומים בהם ישנה חשיבות רבה לטיפול בצרכים גדלים והולכים של מטופלים, אשר הנם ללא מענה. הודות להיצע המוצרים הקיים שלנו, וליכולות המשולבות של מחקר ופיתוח גלובלי וחדשנות, אנו נמצאים בעמדה חזקה להשיג תוצאות עבור מטופלים וגופים מבטחים, ולייצר ערך לטווח ארוך עבור בעלי המניות שלנו”, אמר נשיא ומנכ”ל טבע, ארז ויגודמן. “הנכסים שלנו הנמצאים בשלבים האחרונים של פיתוח צפויים להפיק ערך עצום מתוך למעלה מ-30 השקות שאנו צופים עד 2019, אשר יניבו יותר מ-3.5 מיליארד דולר של הכנסות חדשות, על בסיס התאמת סיכונים, יותר מ- 20 מוצרים יושקו בשני תחומי הליבה הללו.”

בתחומים טיפוליים אחרים, כגון בריאות האישה ואונקולוגיה, שבהם יש לטבע נוכחות מסחרית משמעותית, החברה תתמקד במוצרים המוכנים לשיווק או הקרובים ליציאה לשוק כדי למקסם רווחיות בת-קיימא. בנוסף, תמשיך טבע לבחון אפשרויות לפעילויות ושיתופי פעולה עם דגש מסחרי.

כתוצאה מהסקירה האסטרטגית, זיהתה טבע 14 פרויקטים בצבר המוצרים אשר יופסקו או יימכרו. עלויות המחקר ופיתוח של פרויקטים אלו מגיעות לסכום של יותר מ-150 מיליון דולר בשנת 2015 וליותר מ- 200 מיליון דולר ב- 2016 וב-2017. החיסכון בעלויות יופנה, בחלקו, להגדלת משאבים בתחומי הליבה של טבע, בעוד שחלק אחר יתמוך ביעדי ההתייעלות של החברה. הגדלה זו בהשקעה בתחומי הליבה הטיפוליים תגדיל את תפוקת המו”פ, וזאת מבלי להגדיל את תקציב המו”פ הכולל.

ויגודמן הוסיף, “ההחלטה עליה אנו מכריזים היום ממחישה את ההתקדמות במאמצים שלנו לחזק את תשתיות החברה, להתניע צמיחה אורגנית ולהבטיח המשך מימוש הזדמנויות עם הפוטנציאל הרב ביותר, הן עבור המטופלים והן עבור החברה. כך נוכל למקד את המאמצים שלנו בצורה יעילה ואפקטיבית יותר, לבסס עמדה מובילה בתחומי הליבה ולספק ערך בר-קיימא לטווח ארוך”.

החברה תדון בהחלטה זו בעקבות הסקירה האסטרטגית ובמידע כספי נוסף כחלק ממצגת הכנסות הרבעון השלישי.

אודות טבע

טבע תעשיות פרמצבטיות בע”מ (NYSE:TEVA ) היא חברת תרופות גלובלית המחויבת לפיתוח ולשיווק תרופות באיכות גבוהה בהישג יד בכל מקום בעולם. החברה, שבסיסה בישראל, עוסקת ביצור תרופות גנריות, תרופות ייחודיות וממותגות ובייצור חומרי גלם פעילים לתעשייה הפרמצבטית.

טבע מובילה את שוק התרופות הגנריות העולמי, עם נוכחות ביותר מ-60 מדינות ועם סל תרופות של למעלה מ- 1,000 מולקולות הנמכר ביותר מ-100 שווקים. התרופות הייחודיות והממותגות של החברה מתמקדות בתחומי מערכת העצבים המרכזית, האונקולוגיה, הכאב, הנשימה ובריאות האישה, כמו גם בתחום התרופות הביולוגיות. טבע מעסיקה כיום כ- 45,000 איש. מכירות החברה הסתכמו בשנת 2013 ב- 20.3 מיליארד דולר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה