בדיקה כרומוסקופית עשויה לסייע באבחנת אדנומות בחולים עם תסמונת Lynch (מתוך Am J Gastroenterol)

בחולים עם תסמונת Lynch Syndrome, בדיקת קולנוסקופיה עם כרומוסקופיה עשויה להביא לזיהוי אדנומות שאחרת לא היו מזוהות עם בדיקת קולנוסקופיה סטנדרטית, כך מדווחים חוקרים מצרפת במאמר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Gatroenterology.

לדברי החוקרים, תסמונת Lynch Syndrome הינה נטיה גנטית לסרטן מעי גס. בדיקת קולנוסקופיה עם כריתת פוליפים אדנומטוטיים עשויה למנוע, באופן חלקי, הופעת ממאירויות אלו של המעי הגס והרקטום. בדיקת קולנוסקופיה סטנדרטית עשויה לפספס אבחנה של פוליפים שטוחים קטנים.

במחקר הפרוספקטיבי הנוכחי מספקים החוקרים עדויות משמעותיות באשר לבדיקת כרומואנדוסקופיה בתת-קבוצה זו של חולים. לשם כך הם בחנו את הנתונים אודות 78 חולים שעברו בדיקת קולנוסקופיה כבדיקת סקירה או מעקב.

בדיקת קולנוסקופיה סטנדרטית שימשה ראשונה לזיהוי נגעים נראים לעין ולאחריה הושלמה בדיקת קולנוסקופיה עם כרומוסקופיה ע”י גסטרואנטרולוג אחר, שלא היו מודע לממצאי הבודק הראשון.

בסיכומו של דבר, 32 חולים (41%) עם לפחות אדנומה אחת זוהו באמצעות בדיקת כרומוקולנוסקופיה, שיעור גבוה משמעותית בהשוואה לגישה הסטנדרטית (23%).

מבין חולים אלו עם אדנומות, ב-44% זוהתה לפחות אדנומה אחת רק בבדיקה עם כרומוסקופיה. מספר האדנומות הממוצע שזוהה בכל מטופל עמד על 0.7 עם כרומוקולונוסקופיה לעומת 0.3 עם הגישה הסטנדרטית.

לאור ממצאים אלו, החוקרים טוענים כי בדיקת כרומוקולונוסקופיה עשויה לאפשר שיעורי אבחנה גבוהים יותר של אדנומות, דבר שיאפשר ככל הנראה מניעה טובה יותר של סרטן מעי גס ורקטום בחולים עם תסמונת Lynch.

Am J Gastroenterol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה