טיפול במטפורמין עשוי להביא להפחתת רמות LDL (מתוך Diabetes Care)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת Diabetes Care, עולה כי טיפול במטפורמין עשוי להביא גם להפחתת רמות LDL בדם.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 131 מטבוליטים בדם, כמו גם נתונים גנטיים בשלושה מדגמים גדולים של משתתפים עם ובלי טיפול תרופתי עם סוכרת מסוג 2, קדם-סוכרת או ללא סוכרת. מדגם המחקר כלל למעלה מ-2,000 משתתפים שהתגוררו בקוריאה בין השנים 1999-2001 והיו במעקב במהלך השנים 2006-2008.

המשתתפים סווגו לחמש קבוצות: סבילות תקינה לסוכר (2,129 משתתפים), הפרעה בסבילות לסוכר או קדם-סוכרת (375 משתתפים), סוכרת מסוג 2 וללא טיפול נגד סוכרת (169 משתתפים), סוכרת מסוג 2 תחת טיפול במטפורמין (90 משתתפים) או סוכרת מסוג 2 תחת טיפול באינסולין (24 משתתפים).

מהנתונים עולה כי במשתתפים שנטלו טיפול במטפורמין תועדו רמות נמוכות יותר של שלושה מטבוליטים ו-LDL. נראה כי מטפורמין מביא לשפעול AMPK (AMP-activated Protein Kinase) ובעקבות זאת דיכוי FADS (Fatty Acid Desaturate), שהובילו לרמות נמוכות של מטבוליטים וחלקיקי LDL.

מנגנון זה עשוי לספק הסבר חלקי להשפעה של מטפורמין על ריכוז LDL בחולים עם סוכרת מסוג 2, והירידה האפשרית בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים.

החוקרים מתכננים כעת להמשיך בקו מחקרים זה, במטרה להבין טוב יותר את מנגנון הפעולה של מטפורמין.

Diabetes Care. Published online August 5, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה