פרוצדורה לא פולשנית חדשה גורמת לירידה במשקל (Obes Surg)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

הקדמה:

בלוני קיבה אנדוסקופיים משמשים לירידה במשקל מזה שנים רבות. עם זאת, הצורך באנדוסקופיה והרדמה מגבילים ביצוע פרוצדורה זו בקרב חלק מהחולים. ניסוי פיילוט חדשני שבדק את בטיחותו ויעילותו של בלון ה-Elipse הוכיח לראשונה כי זהו כלי בטוח המביא לירידה במשקל. הבלון נלקח בבליעה ללא צורך באנדוסקופיה ומופרש עצמאית ממערכת העיכול.

תקציר:

ניסוי פיילוט שבוצע בצ’כיה בחן את בטיחותו ויעילותו של אבטיפוס בלון ה-Elipse. בלון זה נלקח בבליעה ללא צורך בפרוצדורה פולשנית.

בפיילוט השתתפו שמונה מטופלים עם BMI ממוצע של 31.0 kg/m². כל מטופל בלע בלון Elipse אחד האמור להשאר בקיבה במשך שישה שבועות, להתרוקן עצמאית ולאחר מכן לעבור במערכת העיכול. כל בלון מולא ב-450 מ”ל של נוזל מילוי ייעודי. המטופלים נדרשו לחזור כל שבועיים למרפאה לבצע בדיקת אולטראסאונד בטנית. כמו כן, המטופלים לא נדרשו לדיאטה מסויימת או לתוכנית אימון גופנית.

כל שמונת החולים בלעו בהצלחה את הבלון. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו בחילה והקאה אך פרט לכך לא נצפו תופעות לוואי מסכנות חיים באף אחד מהחולים וכלל הבלונים הופרשו בצואה ללא סיבוכים. בכל שמונת החולים נצפתה ירידה במשקל. בשישה מתוך שמונת החולים הבלון נותר בקיבה במשך שישה שבועות, התרוקן עצמאית והופרש בצואה. באחד המטופלים נראה הבלון בתמט חלקי 11 יום לאחר הבליעה, ונוקב אנדוסקופית. המטופל האסימפטומטי הנוסף החליט לבצע ניקור אנדוסקופי אלקטיבי של הבלון לאחר 19 ימים. בשני מטופלים אלו הבלון הופרש בצואה בצורה עצמאית לאחר 4 ימים ואנדוסקופיה של מערכת העיכול העליונה לא הדגימה סיבוכים כלשהם.

לסיכום, ניסוי זה הדגים את בטיחותו ויעילותו של בלון ה-Elipse המשמש לירידה במשקל. מחקרים עתידיים צפויים להיערך במטרה לבדוק את הדגם המסחרי אשר ימולא ב-550 מ”ל נוזל ועתיד להשאר בקיבה למשך 12 שבועות לפחות.

Machytka E et al. Obes Surg. 2015 Aug 8. [Epub ahead of print]

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה