בעיות עורלה נפוצות יותר בבנים לא-נימולים (Pediatrics)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה שכיחות מוגברת של בעיות עורלה הדורשות התערבות ניתוחית בקרב בנים לא-נימולים.

להערכת הסיבות הרפואיות העשויות להוביל לניתוח של העורלה, החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות אודות 181 בנים שהשלימו את הפרוצדורה  בדנמרק בשנת 2014. הם לא כללו בנים לאחר מילה מסיבות לא-רפואיות או פרוצדורות לתיקון סיבוכים של פרוצדורות אלו. הם גם לא כללו במדגם בנים עם היפוספדיאס מולד, הגורם לשופכה ליצור פתח אבנורמלי לשתן בכל מקום מתחת לקצה הפין לשק האשכים.

בנים שהשלימו ניתוח עורלה במחקר היו סביב גיל ממוצע של 10 שנים. בסיכומו של דבר, הסיכון לניתוחי עורלה עד גיל 18 שנים עמד על 1.7%. 40 מהחולים אובחנו עם BXO (Balanitis Xerotica Obliterans) או דלקת כרונית של העורלה.

מרבית הבנים שנותחו (95%) אובחנו עם פימוזיס, או חוסר יכולת למשוך את העורלה. תינוקות נולדים עם עורלה צמודה, אך זו לרוב מתרופפת עם הזמן. במידה והדבר לא קורה, הבנים עשויים לסבול מדימום, צלקות, זיהומים או קשיים במתן שתן.

לתיקון בעיות רפואיות, 44 בנים עברו מילה ו-137 השלימו פרוצדורות לשימור העורלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות מרבית הבנים לא סובלים מבעיות בעורלה, הסיבוכים נפוצים דיו כך שרופאים ידונו בנושא מילת יילודים עם ההורים. הם גם מזהירים כי שיעור הבעיות הדורשות ניתוח במדינות בהן מילת יילודים נפוצה יותר מדנמרק עשוי להיות שונה מהשיעור בדנמרק.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה