מה בין השמנה ובין מוגבלות לאחר טיפול לכאבי גב תחתון וכאבי צוואר? (BMC Musculoskelet Disord)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Musculoskeletal Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בין עודף משקל והשמנת-יתר ובין דרגות מוגבלות גבוהות יותר לפני טיפול בחולים עם כאבי גב תחתון, אך לא בחולים עם כאבי צוואר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעה על התגובה לטיפול בחולים עם כאב גב תחתון וכאבי צוואר אינה ידועה. מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של משקל הגוף בחולים עם כאב גב תחתון וכאב צוואר על מוגבלות בתחילת הדרך ובתום הטיפול.

מדובר בניתוח חתך של של נתוני חולים שנאספו באופן פרוספקטיבי (נתונים בין יוני 2010 ועד דצמבר 2012.

מהתוצאות עולה כי בחולים עם כאבי גב תחתון תועדה עליה במוגבלות עם עליה במדד מסת הגוף. בהשוואה לחולים רזים, מוגבלות לאחר טיפול השתפרה בחולים עם עודף משקל, אך לא באלו עם השמנת-יתר בדרגה IIIII. מדגם המחקר כלל מספר קטן מדי של חולים עם השמנה חמורה ולכן דרושים נתונים נוספים בהקשר זה. הסבירות לשינוי משמעותי הייתה דומה בכל קטגוריות מדד מסת הגוף.

בחולים עם כאבי צוואר לא זוהה קשר בין מדד מסת הגוף ובין מוגבלות בתחילת הדרך ומדד זה גם לא ניבא את המוגבלות בתום הטיפול או הסבירות לשינוי משמעותי.

החוקרים מזהירים כי יש לנקוט משנה זהירות בפירוש הממצאים בשל המדגם הקטן של חולים בקטגוריות השונות של מדדי מסת הגוף. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההשפעה של השמנה חמורה על הפרוגנוזה של כאבי גב תחתון.

BMC Musculoskelet Disord. 2016;17(140) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה