התערבות ייעודית לעובדי משרד מובילה להפחתת שעות ישיבה ועליה במסת שריר (Int J Epidemiol)

תכנית התערבותית ייעודית לעובדי משרד הובילה לירידה בזמני ישיבה ולוותה בהפחתת אחוז השומן בגוף, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, המצטרפות לעדויות המצביעות על ההשפעות של ישיבה ממושכת על המצב הבריאותי.

התוצאים העיקריים של המחקר כללו את השינוי בזמני ישיבה, תקופות ישיבה ממושכת ומעברים מישיבה לעמידה במהלך המעקב לאחר חודש אחד.

המחקר כלל ארבעה מקומות עבודה, 19 משרדים (317 עובדים בסך הכול) שחולקו באקראי לקבוצות התערבות או ביקורת. ההתערבות כללה פגישה עם שגרירים מקומיים, תמיכה, שינויים סביבתיים, הרצאה וסדנה. זמני הישיבו נמדדו באמצעות מד אקטיגרפיה על הירך. משתתפים בקבוצת הביקורת קיבלו הוראה להתנהג כרגיל. במהלך המעקב נערכו מדידות לאחר חודש ולאחר שלושה חודשים.

מהתוצאות עולה כי לאחר חודש ולאחר שלושה חודשים זמני הישיבה היו נמוכים ב-71 ו-48 דקות ביום  עבודה בן שמונה שעות בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת. לאחר חודש אחד, מסםר תקופות הישיבה הממושכת היה קטן יותר (0.79- ליום עבודה בן שמונה שעות) ומעברים מישיבה לעמידה היו נפוצים יותר (עליה של 14%) בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת. לאחר שלושה חודשים, המגמות הללו נותרו על כנן.

לאחר שלושה חודשים, אחוז השומן בגוף היה נמוך ב-0.61 נקודות אחוז בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התכנית הייעודית, שהותאמה למקום העבודה, נמצאה יעילה בהפחתת זמני ישיבה וישיבה ממושכת וכן בהפחתת אחוז השומן בגוף והגדלת מספר מעברים מישיבה לעמידה.

Int J Epidemiol. Published online April 29, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה