בדיקת PET/CT מסייעת בהערכה טובה יותר של שלב ופרוגנוזה של סרטן ריאות (מתוך כנס ה-SNMMI)

בחולים עם ממאירויות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), בדיקת PET/CT פשוטה עשויה לשפר את הדיוק של קביעת שלב המחלה, העשוי להוביל לטיפול הולם יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Nuclear Medicine and Molecular Imaging.

נפח הגידול בבדיקת PET/CT הינו מדד כמותי תלת-ממדי של נטל הגידול של המטופל, העשוי להוביל להערכה פרוגנוסטית מדויקת יותר, כאשר משמש כתוספת למערכת המסורתית לקביעת שלב המחלה. המידע הנוסף עשוי להוביל לשינוי בהערכות ההישרדות, עם עליה או ירידה בשלב המחלה לקבוצה פרוגנוסטית מתאימה יותר, בהשוואה למערכת סיווג TNM.

המדגם כלל 884 חולים עם אבחנה חדשה של NSCLC בין 2004-2015. הם בחנו את השלב הקליני לפי סיווג TNM, נפח הגידול המטבולי לפי בדיקת PET ראשונית וההישרדות ארוכת הטווח.

כאשר החולים בכל שלב מחלה לפי TNM סווגו לפי נפח הגידול המטבולי, לא תועדו שינויים משמעותיים בפרוגנוזה של חולים עם מחלה בשלב I או II. עם זאת, בחולים עם מחלה מתקדמת יותר, במחצית מהמקרים חל שינוי בשלב המחלה על-בסיס המידע הנוסף.

שיעור גבוה יותר של חולים התייצגו עם מחלה מתקדמת (שלב III או IV), בהשוואה לחולים עם מחלה מוקדמת (שלב I או II) (66% לעומת 34%).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

מתוך כנס ה-SNMMI (Society of Nuclear Medicine and Molecular Imaging)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה