האם זיהום בנגיף זיקה במהלך הטרימסטר השלישי להריון מלווה בסיכון מוגבר למומים מולדים? (N Engl J Med)

מנתונים עדכניים מקולומביה עולה כי זיהום בנגיף זיקה במהלך הטרימסטר השלישי להיריון אינו מלווה במומים מולדים גלויים, כך מדווחים החוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי מדובר בממצאים מוקדמים וכי דרושים נתונים נוספים במטרה לקבוע את ההשלכות ארוכות הטווח של הזיהום האימהי בנגיף זיקה בצאצא.

דיווחים קודמים קשרו בין זיהום בנגיף זיקה ובין מיקרוצפליה, אובדן שמיעה, הפרעות ראיה ואבנורמליות מוחית אחרת בצאצאים. ההתפרצות האחרונה של נגיף זיקה החלה בברזיל במאי 2015 ודיווח מקרים רשמי בקולומביה החל באוגוסט 2015. עד אוקטובר 2015, ההתפרצות הגיעה לקולומביה.

במחקר בחנו החוקרים את הנתונים ממערכת המעקב הארצית בקולומביה, במטרה לנתח את התסמינים הקליניים של נגיף זיקה עליהם דווח בין 9 באוגוסט, 2015, ועד 2 באפריל, 2016. הם גם בחנו מקרים מאושרים לפי בדיקת RT-PCR.

התוצאות הצביעו על פיזור נרחב של מקרי זיהום בנגיף זיקה ברחבי קולומביה. עד 2 באפרילף 2015,דווח על 65,726 מקרים של זיהום בנגיף זיקה, מתוכם 2,485 מקרים מאושרים בבדיקת RT-PCR.

בתת-קבוצה של 1,850 נשים הרות עם נתונים אודות גיל ההיריון בעת הופעת התסמינים, 616 נדבקו במהלך הטרימסטר השלישי, כאשר 90% מהן ילדו. החוקרים עדיין לא זיהו אבנורמליות גלויה ביילודים לאימהות אלו.

מרבית הנשים שנדבקו בנגיף זיקה במהלך הטרימסטר הראשון או השני עדיין היו בהיריון בזמן המחקר, ולכן היקף ההשפעת של הזיהום הנגיפי על היילודים טרם דווח.

N Engl J Med. Published online June 15, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה