בדיקת אולטרה-סאונד לצד מיטת החולה מסייעת בזיהוי תסחיף ריאתי (מתוך כנס CHEST)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Chest Physicians עולה כי בחולים עם חשד לתסחיף ריאתי, מתמחים ברפואת ריאות וטיפול נמרץ יכולים להיעזר בבדיקת אולטרה-סאונד מהירה ולצד מיטת החולה עם דיוק סביר. החוקרים מסבירים כי עם הכשרה מינימאלית, הרופאים יכולים להשיג תוצאות טובות.

במסגרת המחקר בוצעו בדיקות אולטרה-סאונד לצד מיטת החולה ע”י מתמחים ברפואת ריאות וטיפול נמרץ, שלקחו חלק בקורס בן שלושה ימים בנושא. המתמחים העריכו את גודל ותפקוד החדר הימני ב-60 נבדקים. להשוואה, כל הנבדקים השלימו בדיקת אקו-לב ע”י מומחה באולטרה-סאונד.

בנוסף, 44 מבדיקות האולטרה-סאונד שנערכו לצד מיטת החולה היו זמינות לפענוח חוזר ע”י רופא בכיר ברפואת ריאות וטיפול נמרץ עם למעלה מחמש שנות ניסיון בבדיקות אולטרה-סאונד.

בהשוואה לדיוק של בדיקת אקו-לב שבוצעה ע”י רופא מומחה, הדיוק האבחנתי של הרופאים הצעירים היה בהחלט מתקבל על הדעת, עם שיעורי אבחנה מדויקת שעמדו על כ-80%. בקרב רופאי טיפול נמרץ בפרט תועדו תוצאות טובות עוד יותר, עם שיעורי דיוק של למעלה מ-90% במקרים רבים.

החוקרים כותבים כי מדובר באפשרות חשובה, בפרט במקרים בהם אין רופא זמין לביצוע בדיקת אולטרה-סאונד להערכת הסיכון, שכן, לאחר הכשרה מינימאלית, רופאי ריאות וטיפול נמרץ יכולים להשלים בבטחה בדיקות אלו.

מתוך כנס CHEST

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה