אירגון הפיזיותרפיסטים בהסתדרות מכריז על שביתת אזהרה ב-14/2/07

אירגון הפיזיותרפיסטים בהסתדרות בראשות היו”ר אלי גבאי והדוברת הארגון-ורדה שגיב פירסמו היום הודעה לעתונות בזו הלשון: 

ציבור הפיזיותרפיסטים רואה בחומרה את הפגיעה המתמשכת והברוטאלית בפיזיותרפיסטים ובמקצועם בישראל.

מאז המלחמה האחרונה בצפון בוטל התשלום עבור כוננויות בבתי החולים בצפון בצורה חד צדדית על ידי המעסיקים (משרד הבריאות).

עקב סירוב המעסיקים לפתוח במשא ומתן ולפתור לאלתר את בעיית הכוננויות בבתי החולים בצפון ולאור הפגיעה המתמשכת היומיומית בציבור הפיזיותרפיסטים ובשכרם הנמוך שאינו מגיע לשכר המינימום החליטו הפיזיותרפיסטים לפתוח בשביתת אזהרה למשך 24 שעות שתתקיים ביום רביעי ה- 14.2.2007.

הסיבות לשביתה זו הן :

  • בתי החולים בצפון קיצצו  באופן חד צדדי את הכוננויות של הפיזיותרפיסטים.

  • משכורת הבסיס של הפיזיותרפיסטים הינה (2480 ) למשרה מלאה.רק לאחר 10 שנים מגיעים הפיזיותרפיסטים למשכורת מינימום.

  • הפיזיותרפיסטים עובדים במסגרת של חצי משרה ושעות נוספות שאינן מוכרות  לזכויות הפנסיוניות של העובד ,ימי החופש המוכרים, ימי המחלה , דמי הבראה ,ביגוד וזכויות נוספות וכל המשתמע מכך, כאשר משכורת הבסיס לחצי משרה הינה – 1385 בלבד.

  • קיים פער אדיר בין תשלום השכר לשעה במסגרות ציבוריות לבין התשלום במגזר הפרטי דבר שגורם לעזיבה של פיזיותרפיסטים למגזר הפרטי ופגיעה בציבור החלש שידו אינה משגת טיפול פרטי.

  • לאחרונה מוציאים  המעסיקים טיפולי פיזיותרפיה מחוץ למסגרות הקופה .המשמעות היא שהטיפולים במסגרת הציבורית נפגעים בשל הצורך בתפוקות טיפולים על פני איכותם.
  • מזה 10 שנים הסכמי השכר לא השתנו.

    הפיזיותרפיה המקצועית והאיכותית הינה כלי  משמעותי לשיקום הלקוחות במסגרת הפעילויות השונות והחזרתם למסגרות העבודה ,החל מטיפול ביילודים, ילדים עם פגיעות מולדות, יציבה, טיפול לאחר פציעות מלחמתיות, תאונות דרכים , תאונות עבודה, כאבי גב, כאבי מפרקים, ארגונומיה, מניעת ניתוחים ,הכנה לניתוחים, שיקום לאחר ניתוחים וטיפולי בית – ובמישרין מסייעת  להקטנת הנזק למשק בימי מחלה וימי אשפוז.

    משרות ותקנים אינם מאוישים בגלל תנאי השכר שאינם הולמים מקצוע אקדמי.

    גם בימים אלה עמלים הפיזיותרפיסטים במרכזי השיקום ובקהילה על שיקומם והחזרתם לתפקוד נורמלי של חיילי ואזרחי ישראל שנפגעו קשות במלחמת לבנון האחרונה.

    מקצוע הפיזיותרפיה הינו מקצוע אקדמי הנלמד באוניברסיטאות בישראל (בן גוריון שבנגב, תל-אביב, חיפה,ומכללת אריאל) במשך 4 שנים מלאות, שלאחריהן על הפיזיותרפיסטים להמשיך ולהשתלם באמצעות קורסים על מנת להמשיך ולעקוב אחר השינויים והחידושים בתחומי המקצוע. מקצוע הפיזיותרפיה מחייב עבודה פיזית רבה וטומן בחובו סיכונים המחייבים ידע מקצועי נרחב של הפיזיותרפיסט על מנת למנוע פגיעה בלקוחות.

    לא ייתכן כי מקצוע שכזה יזכה את העוסקים בו בשכר מתחת למשכורת מינימום, עם תנאים פנסיוניים זניחים ובנוסף על כך נפגעים הפיזיותרפיסטים מקיצוצים נוספים כמו ביטול כוננויות בבתי החולים או פגיעה בשעות הנוספות שהן עיקר משכורתו של הפיזיותרפיסט.

    הערת המערכת: אין ספק שלפיזיותרפיסטים תפקיד חשוב ביותר בבריאות הציבור וע”פ המתואר במסמך זה קשה לראות כיצד אפשר יהיה לשמור על רמת המקצוע..אלא אם כן יחול שינוי משמעותי.

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

      הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

      במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
      להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה