הערכת הסטריליות בעקבות שימוש רב-פעמי בבקבוקוני Botulinum A Exotoxin (מתוך J Am Acad Dermatol)

שימוש רב-פעמי בבקבוקוני Botulinum Toxin A (BTX-A) הינו מקובל מאוד, כאשר במרבית המקרים משתמשים באותו בקבוקון בכדי לטפל במספר חולים. דבר זה חייב להתבצע בכל המקרים באמצעות טכניקות סטריליות, עם מחט ומזרק חדשים. עם זאת, דקירות חוזרות של מכסה הבקבוק וטעויות אנוש עלולים עדיין להוביל, באופן תיאורטי, לזיהום חיידקישל תמיסת BTX-A. סיכון כזה צריך להיות זניח כאשר משתמשים בחומרי שימור (דוגמאת בנזיל-אלכוהול), בכדי לאשר זאת ערכו החוקרים מחקר קטן שבחן אם קיים קשר בין הוצאות חוזרות של תמיסת BTX-A מבקבוקונים המאוחסנים במקררים, ובין זיהום מיקרוביאלי כלשהו.

החוקרים דימו תנאים קליניים, והשתמשו ב-127 בקבוקוני BTX-A (100 U בכל בקבוק, כל אחד כלל 2.5 מ”ל של חומר שימור, סיליין), במהלך תקופה של 7-11 שבועות. במהלך תקופה זו, כל בקבוקון נדקר 4.5 פעמים, כאשר חלקם נדקרו 6 פעמים. בכדי לדמות עוד יותר את המצב האמיתי, מספר אנשי צוות התעסקו עם הבקבוקונים, שאוחסנו במקרר רפואי רב-שימושי.

עם סיום הפרוטוקול, נשלחו 127 מנות מהבקבוקונים שנבדקו, לבדיקה מיקרוביאלית (על מצע thioglycolate broth). באף אחת מהדגימות לא היתה גדילה של אורגניזמים במהלך תקופה של 6 שבועות. כפי שהחוקרים ציינו, מצע זה מעודד גדילה של חיידקים (אירובים ואנארובים), שמרים, עובשים, ומיקובקטריה.

J Am Acad Dermatol. 2006;55:272-275

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה