מוטציות גנטיות קשורות עם תגובה לטיפול ב-HCV (מתוך Gastroenterology)

לחולים עם HCV (ווירוס הפטיטיס C), אשר נושאים מוטציות HFE, יש מאגרי ברזל גדולים בתוך הכבד, אך נראה כי גם יש להם שיעורים גבוהים של תגובה לטיפול ב-interferon וב-ribavirin.

לדברי החוקרים, תוצאות המחקר מדגישות את החשיבות של ברזל כפקטור קו-מורבידי ב-HCV כרוני. הדבר נכון עבור מספר מחלות כבד, כולל זיהום כרוני בהפטיטיס B ו-C, מחלת כבד אלכוהולית ומחלת כבד שומנית לא אלכוהולית.

מוטציות בגן ה-HFE יכולים להעלות את מאגרי הברזל ולהשפיע על מחלת הכבד. על מנת לחקור את הנושא יותר, החוקרים בדקו 1051 חולים HCV ומצאו כי 35% נשאו לפחות מוטציה אחת בגן HFE. בהשוואה לחולים ללא מוטציות אלה, לנשאים היו תגובה טיפולית גבוהה יותר משמעותית (40% מול 29%) וכן תגובה וירולוגית (20% מול 14%).

הממצא המרשים הוא, שלמרות שמוטציות ב-HFE, בעיקר הוריאנט הגנטי של H63D, מובילות ליותר ברזל בכבד ובדם הנבדקים, הם גם היו קשורות לתגובות יותר טובות לטיפול הכי טוב הנוכחי בהפטיטיס C. על כן, מסכמים החוקרים ואומרים, הנוכחות של שוניות גנטיות אלה הן חרב פיפיות.

במאמר מערכת נלווה נכתב כי מחקר חשוב זה מספק תובנות ייחודיות לתוך התפקיד של ברזל ומוטציות HFE והתגובה לטיפול בהפטיטיס C כרוני.

Gastroenterology 2006;131:1440-1451,1635-1638

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה