האם ניתן ללמד הכנת סיכומי שחרור? (Acad Med.)

סטאז’רים נדרשים לעיתים קרובות להכין את סיכומי השחרור, מבלי שקיבלו כל הכנה רשמית לכך.

מחקר חדש בחן את חשיבות תכנית הוראה שנועדה לשפר יכולות אלו (כלומר, כתיבה מלאה, מסודרת, תמציתית, קונסיסטנטית וקריאה) של סיכומי שחרור של הרופאים הצעירים.

במסגרת המחקר, חילקו החוקרים 59 סטאז’רים לקבוצה אחת ששימשה כקבוצת ביקורת, קבוצה שניה בה הרופאים קיבלו הדרכה להכנת סיכומי שחרור, וקבוצה שלישית בה המשתתפים קיבלו הדרכה מתאימה בשילוב עם פידבק אישי.

לפני ואחרי ההתערבות, דירגו החוקרים את סיכומי השחרור של המשתתפים. הם מצאו שיפורים משמעותיים ורבים בין המשתתפים בקבוצות ההתערבות,  והבדלים בין הקבוצות לאחר ההתערבות. גודל ההשפעה הממוצע היה גדול כאשר השוו בין קבוצת הביקורת ובין קבוצת הסטאז’רים שקיבלו הדרכה בשילוב עם משוב בנושא (0.70). ההבדל היה קטן יותר בהשוואה בין הדרכה בשילוב עם משוב, ובין קבוצת הסטאז’רים שזכו להדרכה בלבד (0.36).

לסיכום, סטאז’רים שעברו הדרכה לשיפור כישורי הכנת סיכומי שחרור, זכו לשיפור באיכות סיכומי השחרור. הוספת מערך משובים למערך ההוראה, הביא ליתרון גדול עוד יותר.

Acad Med. 2006 Oct;81(10 Suppl):S5-8

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה