חשב משרד הבריאות פותח את שוק עריכת הדו”חות הכספיים של בתי החולים הממשלתיים (הודעת דוברת משה”ב)

החשב הכללי במשרד האוצר, ד”ר ירון זליכה וחשב משרד הבריאות, ערן הורן, הובילו מהלך למכרז מרכזי להחלפת רואי החשבון של בתי החולים הממשלתיים הכלליים, לביצוע עבודת ביקורת הדו”חות הכספיים השנתיים וסקירת דו”חות כספיים ביניים.

בתי החולים הממשלתיים הכלליים עורכים דו”חות כספיים שנתיים ודו”חות כספיים ביניים, בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים והנחיות חשב משרד הבריאות, החל משנת 1998.

בתי החולים האמורים העסיקו משרדי רואי חשבון לביצוע עבודות אלו, כשמונה שנים ברציפות – משנת הכספים 1998 (בגין שנות הכספים 1998 עד 2005).

העסקת רואי החשבון התבצעה בדרך של בחירת משרד רואה חשבון על ידי הנהלת בית החולים, תוך ביצוע התקשרות ללא מכרז, וזאת על סמך הנחייה של חשב משרד הבריאות משנת 1998.

בשנת 2004 הנחה החשב הכללי לשנות את השיטה הנהוגה, ולבחור את רואי החשבון המבקרים של בתי החולים בדרך של עריכת מכרז, וזאת על מנת לפתוח את שוק עריכת הדו”חות למספר רב ככל האפשר של משרדי רואי חשבון שיוכלו להתמודד על מקום במאגר מוסדר, לבחירת משרדי רואי חשבון על ידי בתי החולים.

בימים אלו השלימו בתי החולים את תהליך בחירת רואי החשבון בהתאם למתכונת המכרז שנקבעה על ידי החשב הכללי, לביצוע עבודת הביקורת כאמור בגין שנות הכספים הבאות. במסמכי המכרז נקבע כי סך תקופת ההתקשרות לא תעלה על 5 שנים.

תוצאות המכרז הביאו לתחלופה מהותית במשרדי רואי החשבון בבתי החולים, ולפתיחת פלח שוק ייחודי זה בפני מספר רב יותר של משרדי רואי חשבון, תוך מתן הזדמנות שווה למתחרים חדשים מחד, ושמירה על הידע שנצבר בשנים האחרונות מאידך.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה