האם כימותרפיה משפרת הישרדות בחולי סרטן גסטרואסופגיאלי בר כריתה ? (מתוך The New England Journal of Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של The New England Journal of Medicine, עולה כי טיפול פרי ניתוחי עם epirubicin, cisplatin ו- infused fluorouracil (ECF) יכול לשפר הישרדות כללית והישרדות ללא התקדמות בחולים עם אדנוקרצינומות של ושט תחתון וקיבה ברות כריתה.

מחקרים קודמים הראו, ש-ECF יכול לשפר הישרדות של סרטן קיבה, שאינו בר כריתה, אך לא היה ברור אם הדבר נכון גם עבור גידולים, שהם ברי ניתוח כריתה.

במחקר השתתפו 453 חולים, שחולקו רנדומלית לעבור ניתוח כריתה עם וללא טיפול ב-ECF. בקבוצה, שקיבלה ECF, היו שלושה סבבים של מתן הטיפול לפני ואחרי הניתוח.

שיעור תמותה לאחר 30 יום ושיעור סיבוכים פוסט ניתוחיים היו דומים בשתי הקבוצות. גידולים, שהוסרו בקבוצת ה-ECF היו קטנים יותר משמעותית ופחות מתקדמים בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לאחר חציון מעקב של 4 שנים, 149 חולים בקבוצת ה-ECF ו-170 חולים בקבוצת הביקורת מתו. שיעור הישרדות ל-5 שנים היה 36% בקבוצת ECF ו-23% בקבוצת הביקורת, כלומר הייתה ירידה של 25% בסיכון בקבוצת ה-ECF. ECF גם נקשר עם שיפור משמעותי בהישרדות ללא התקדמות (p < 0.001).

מאמר מערכת, שהגיב על מחקר זה, אמר שהרופאים יכולים לסמוך על העדות המוצקה, שטיפול פרי ניתוחי ב-ECF משפר את התוצאות בחולים עם סרטן קיבה בר כריתה, שזוהה לפני כריתת הקיבה.

N Engl J Med 2006;355:11-20,76-77

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה