קומדין מאריך משמעותית את ההישרדות ב-Non Valvular AF (מתוך Heart)

ממחקר חדש עולה כי קומדין (Warfarin) משפר משמעותית את סיכויי הישרדות, והבטיחות, בחולים עם Non-Valvular Atrial Fibrillation (NVAF).

במחקר השתתפו 6,108 נבדקים עם NVAF, 36.4% מהם טופלו בקומדין.

ממוצע זמן ההישרדות בקבוצת מטופלי קומדין עמד על 52 חודשים, בהשוואה ל-38.2 חודשים בקבוצת הנבדקים שלא טופלו בקומדין. ממוצע ההישרדות במטופלי קומדין בריבעון העליון של ערכי INR עמד על 57.8 חודשים, בהשוואה ל-38.1 חודשים במטופלים בריבעון התחתון.

הסיכון לשבץ היה נמוך יותר במטופלי קומדין, בהשוואה לנבדקים שלא טופלו בקומדין, עם שיעור יחסי של 0.74. שיעורי התמותה היחסי בעקבות שבץ איסכמי עמד על 0.43 עבור מטופלי קומדין, כמו גם הסיכון לאירועים איסכמים ותסחיפים (RR=0.74). עם זאת, הסיכון לדימום היה גבוה יותר תחת טיפול בקומדין (RR=1.78).

שיעורי הטיפול בקומדין היו די נמוכים באוכלוסית הנבדקים. החוקרים משערים כי למראית עין נראה כי הסיכונים עולים על היתרונות, בעיקר בקשישים פגיעים, נבדקים בסיכון גבוה לנפילות ואלו שאינם יכולים ליטול את התרופות באופן קבוע.

החוקרים מציינים כי אם ערכי INR נשמרים בטווח 2-3, טיפול נוגד-קרישה הוא בטוח ושיעורי התמותה והתחלואה בעקבות קומדין לטיפול ב-NVAF, יורדים באופן משמעותי.

החוקרים טענו כי מעדויות אלו עולה כי היתרונות בטיפול בקומדין עולים על הסיכונים.

דרוש מחקר מבוקר כדי לתת תשובה מוחלטת לשאלה זו.

Heart 2006;92:196-200.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה