טיפול מוגבר באינסולין ביחידת טיפול נמרץ רפואית (The New England Journal of Medicine)

טיפול אינטנסיבי באינסולין מוריד את רמת התחלואה והסיכוי למוות במטופלים ביחידות לטיפול נמרץ (ICUs) נתוחיות, אך תפקיד הטיפול ב- ICUs רפואיות טרם היה ידוע.

ע”מ לבדוק את השפעת הטיפול ב- ICUs  רפואיות, נערך ניסוי פרוספקטיבי, אקראי, שכלל קב’ בקורת ובדק 1200 מטופלים מבוגרים שאושפזו ב- ICU רפואי למשך של 3 ימים ויותר. עם “קבלתם” ליחידה הוקצו המטופלים לנרמול רמת הגלוקוז בדם ע”י עירוי אינסולין או ע”י טיפול קונבציונלי באינסולין. נמצאה היסטוריה של סוכרת ב- 17% מהמטופלים.

ממצאי הניסוי הראו שטיפול מוגבר באינסולין הקטין את רמות הגלוקוז בדם אך לא הוריד באופן משמעותי את שיעור התמותה בבית החולים.

בנוסף, גם רמות התחלואה צומצמו באופן מובהק ע”י מניעה מפגיעה של מחלות כליה נרכשות חדשות, ע”י גמילה מזורזת ממכונות הנשמה מכניות וע”י שחרור מהיר מ- ICU ומביה”ח.

בזמן האשפוז ב- ICU, לא ניתן היה לחזות את אורך השהות של המטופלים ביחידה. מבין 433 מטופלים שאושפזו לפחות מ- 3 ימים, שיעור התמותה אף עלה במטופלים שעברו טיפול אינטנסיבי באינסולין.

בניגוד לכך, מבין 767 המטופלים שהיו מאושפזים ביחידה למעלה מ- 3 ימים, שיעור התמותה ירד בקרב המטופלים שעברו את הטיפול המוגבר. רמת התחלואה במטופלים אלה הופחתה גם היא.

NEJM 2006:354, 449-461

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה