שיעורי נשאות Staphylococcus Aureus בחולי Rheumatoid Arthritis המטופלים בחסמי TNF-α (J Rheumatol)

ממחקר חדש עולה כי שיעורי נשאות Staphylococcus Aureus בקרב חולי Rheumatoid Arthritis (RA), דומים לשיעורים באוכלוסיה הנורמלית. יתרה מזאת, טיפולים נגד Tumor-Necorsis Factor (TNF), אינם גורמים לעליה בשיעור הנשאות.

שיעור נשאות S. Aureus באף באוכלוסיה הכללית עומד על 30%, אך עדיין לא ידוע מדוע אדם נושא חיידק זה. החוקרים מנסים לבנות מודל בעלי חיים של נשאות S. Aureus באף, במטרה לחקור את המנגנון המביא לנשאות S. Aureus.

החוקרים השוו את שכיחות נשאות S. Aureus באף ובפה ב-81 חולי RA לאלו של 83 נבדקים שאינם חולים במחלה, ובדקו את ההשפעה של טיפול anti-TNF-alpha על נשאות S. Aureus.

שיעורי הקולוניזציה של S. Aureus היו דומים בחולי RA (28/81, 34.6%) ובביקורות (27/83, 32.5%).

טיפול בחסמי TNF-Alpha לבדו, לא העלה את שיעור הנשאות של S. Aureus. אך בשילוב טיפול anti-TNF-alpha עם Methotrexate נרשם שיעור מוגבר פי 3.24 לנשאות של S. Aureus.

החוקרים מעריכים כי הטיפול בחסמי TNF-Alpha, בשילוב עם Methotrexate , עלול לגרום לשינויים, למשל בתאי אפיתל של האף, או בריר האף, ובצורה זו משפיעים על היכולת של S. Aureus להיצמד לרירית האף.

נשאי S. Aureus מצויים בסיכון מוגבר לפתח זיהומים של החיידק. בנוסף, בחולים המטופלים בחסמי TNF-Alpha תסמינים אופיניים של זיהום חיידקי, או אפילו ספסיס, עשויים לא להופיע. לכן, החוקרים טוענים, כי רופאים צריכים לשים לשים במיוחד לזיהומי S. Aureus בקרב חולים המקבלים טיפול משולב בחסמי TNF-Alpha יחד עם Methotrexate .

J Rheumatol 2005;32:2125-2129.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה