התוצאה בילודים במקרי תסמונת Twin-To-Twin Transfusion המטופלים באמצעות אטימה פטו-סקופית בלייזר של אנסטומוזות בכלי הדם/סקירה מאת ד”ר ברזילי, עורך נאונטולוגיה

מחקר שפורסם לאחרונה מוצא שיעורים מוגברים של תמותה ומורבידיות בקרב זוגות תאומים זהים הסובלים מתסמונת twin-to-twin transfusion syndrome (או TTTS), בהשוואה לתאומים זהים שאינם סובלים מ-TTTS.
מטרת המחקר היתה לקבוע את שיעורי התמותה והמורבידיות בקרב זוגות תאומים זהים הסובלים מ- TTTS כרונית שטופלה באמצעות אטימת לייזר פטו-סקופית של אנסטומוזות בין כלי הדם.
במחקר הפרוספקטיבי נכללו 40 זוגות תאומים זהים שנולדו בין יוני 2002 לדצמבר 2004, סבלו מ- TTTSוטופלו באמצעות לייזר ו-46 זוגות תאומים זהים שנולדו באותו מרכז רפואי באותה תקופה ולא סבלו מ- TTTS.
שיעורי התמותה בקרב הילודים בקבוצת ה- TTTS ובקבוצה ללא TTTS עמדו על ערכים של 8% (6 מתוך 76) ושל 3% (3 מתוך 90), בהתאמה. שיעורי מקרי הפגיעות המוחיות החמורות שנתגלו בסריקת אולטרא-סאונד בקבוצת ה- TTTS ובקבוצה ללא TTTS עמדו על 14% (10 מתוך 72) ועל 6% (5 מתוך 82), בהתאמה.

שכיחויות מקרי התוצאות השליליות בילודים (תמותה של הילוד, מורבידיות גדולה של הילוד או פגיעה מוחית חמורה) בקבוצת ה- TTTS ובקבוצה ללא TTTS עמדו על ערכים של 26% (20 מתוך 76) ושל 13% (12 מתוך 90), בהתאמה (RR=1.97, 95%CI, 1.03-3.77).

החוקרים מסיקים כי למרות שהתוצאה בילודים הסובלים מ- TTTSמשופרת לאחר טיפול בלייזר, שיעורי התמותה והמורבידיות בילודים נותרים גבוהים. הם מציינים כי ערכי ה-RR לקבלת תוצאה שלילית בילוד מוגברת פי 2 בקבוצת ה- TTTSהמטופלת בלייזר, בהשוואה לתאומים זהים ללא TTTS.

Neonatal Outcome in Twin-To-Twin Transfusion Syndrome Treated with Fetoscopic Laser Occlusion of Vascular Anastomoses,Enrico Lopriore, MD ,Volume 147, Issue 5, Pages 597-602 (November 2005

הערות עורך:

עדיין תאומים הלוקים ב- TTTS בעלי פרוגנוזה גרועה הרבה יותר מאשר זוגות תאומים אחרים. יש לנסות ולאבחן מצב זה בשלבים המוקדמים של ההריון. מכלל הטיפולים המוצעים כעת, הצריבה בלייזר של האנסטמוזות נראית כמבטיחה ביותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה