מאפיינים קליניים ואבחנתיים של שחפת בצעירים ומבוגרים (J Korean Med Sci)

מחקר זה בוחן את ההבדלים בהסתמנות הקלינית, הרדיולוגית והמיקרוביולוגית של שחפת ריאתית בצעירים (מתחת לגיל 64) ומבוגרים (בגיל 65 ומעלה). החוקרים ערכו  אנליזה רטרוספקטיבית של הגיליונות הרפואיים וצילומי החזה של 207 מטופלים צעירים ו-119 מטופלים מבוגרים עם שחפת ריאתית.

המופטיזיס (Hemoptysis) ותחושת חום היו שכיחים יותר בצעירים, בעוד חולשה, קוצר נשימה, אנורקסיה ושינויים מנטליים היו שכיחים יותר בקרב המבוגרים. במבוגרים היו שכיחות יותר מחלות לב וריאות כרוניות, בעוד בצעירים היה שיעור גבוה יותר של מחלת כבד.

בצילומי חזה נמצאה שכיחות מוגברת של מעורבות האזורים האמצעיים והתחתונים של הריאות בקשישים. במקרים רבים הנגעים אובחנו בטעות כדלקת ריאות או ממאירות בקשישים.

עם זאת, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בתוצאות תרבית הליחה. במבוגרים היה שיעור גבוה יותר של תופעות לוואי לתרופות ותמותה גבוהה יותר כתוצאה ממחלת השחפת.

לסיכום, מחקר זה מראה שלמטופלים צעירים ומבוגרים עם שחפת ריאתית ישנם מאפיינים מיקרוביולוגיים דומים. עם זאת, במבוגרים ישנה שכיחות גבוהה יותר של מאפיינית קליניים ורדיולוגיים א-טיפיים, תופעות לוואי לתרופות ושיעור גבוהה יותר של תמותה משחפת.

J Korean Med Sci. 2005 Oct;20(5):784-9.

לתקציר ב-pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה