מעכב NF-KB יעיל במודל עכבר של דלקת מפרקים (J Rheumatol)

מרכיב המעכב את מסלול הסיגנל של פקטור השיעתוק הנוקליארי NF-kB הינו יעיל נגד דלקת מפרקים מושרת קולגן בעכברים, מודל לדלקת מפרקים שגרונתית באנשים, מדווחים חוקרים יפנים.

אסטרטגיות טיפוליות לעיכוב NF-kB נחשבות מבטיחות מפני שאקטיבציה של NF-kB עוזרת לווסת דלקת ממושכת של המפרקים, מדווחים החוקרים בגיליון אוגוסט של The Journal of Rheumatology.

קומפלקס קינאז I-kappa-B, המוערר גנים המעורכבים בדלקת, הינו מולקולת מטרה חשובה בגלל ריבוי מסלולי הסיגנל הדלקתיים המתווכים ע”י NF-kB ומערבים אקטיבציית IKK.

החוקרים בדקו את השפעות מעכב IKK הנקרא IMD-0560 על סינוביציטים ראומטואידים דמויי פיברובלסט ודלקת מפרקים מושרת קולגן בעכברים.

בסינוביציטים בתרבית, IMD-0560 ריסן פוספורילציית IkB-alpha באמצעות הפחתת פעילות IKK בטא, ולכן מנע אקטיבציית NF-kB.

בנוסף, IMD-0560 דיכא יצירת כמה ציטוקינים פרו דלקתיים כולל אינטלויקין 6, 8 ו-MCP-1 בתאים אלו. המרכיב גם עיכב פרוליפרציית סינוביציטים דמווי פיברובלסט והתקדמות מחזור התא.

במודל עכבר זה, זריקות IMD-0560 בזמן התחלת דלקת מפרקים הובילו לירידה משמעותית תלויית מינון בהיארעות וחומרת דלקת מפרקים. ארוזיית עצם וסחוס נמנעה כמעט לחלוטין באמצעות הוספת IMD-0560.

הודגמה ההשפעה המניעתית של IMD-0560 על דלקת מפרקים מושרת קולגן בעכבר. כעת מחפשים החוקרים את השפעות מתן IMD-0560 לאחר התחלת דלקת המפרקים, אך עוד לא ראו השפעה תרפואיטית.

נראה כי ל-IMD-0560 אין רעילות משמעותית לסינוביציטים in vitro, אל יש לבדוק בטיחות in vivo של מרכיב זה.

הממצאים מציעים כי IMD-0560 הינה תרופה טיפולית מבטיחה לדלקת מפרקים שגרונתית.

J Rheumatol 2005;32:1440-1447.

לידיעה במדסקייפ<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה