כאבים בחזה נפוצים אך לא קשורים להימצאות סידן בעורקים הכליליים (Am J Cardiol)


חוקרים מדווחים כי כאבים בחזה שכיחים מאוד בקרב נשים וגברים “בריאים” ואינם קשורים לשקיעת סידן בעורק כלילי. החוקר הראשי, ד”ר Taylor, מסביר כי הקבוצה הופתה לגלות שכיחות כה גבוהה של התופעה בנבדקים בריאים ולגלות כי לא קיים קשר בין התופעה לבין טרשת עורקים תת-קלינית, לפחות על-פי מדידות דרוג הסידן בעורקים הקורונרים.

הוא מוסיף כי הממצאים מחזקים את הצורך של נותני שירותי הבריאות להמשיך להסתמך על מדדים אובייקטיביים של איסכמיה מושרת, כמו התוצאות העולות ממבדקי מאמץ.

במחקר השתתפו 1,743 גברים ונשים א-סימפטומטיים שנסרקו לגילוי שקיעת סידן בעורקים הקורונרים ונערך אחריהם מעקב במשך 2.5 שנים בממוצע. 30.3% מהנבדקים דיווחו על כאבים בחזה. סידן נצפה בעורקיהם הכליליים של 340 מהנבדקים (19.5%).

יתר-על-כן, טוענים החוקרים, שיעורי החולים שסבלו מהופעת סידן בעורקים הכליליים היו דומים בקרב אלו שלא סבלו מכאבי חזה, אלו שסבלו מכאב לא-קרדיאלי, אלו שסבלו מכאב א-טיפוסי, ואלו שסבלו מכאב חזה קרדיאלי.

ד”ר Taylor מסביר כי אחת הדאגות הכרוכות בשימוש סריקה לגילוי סידן היא שתוצאותיה עלולות להוביל לביצוע פרוצדורות פולשניות שאינן נחוצות. הוא מסכם כי המחקר הנוכחי מעיד שוב כי על הרופאים להעריך באמת כל מקרה של כאבי חזה כארוע בלתי-תלוי, ולא להגרר למסקנות בשל דרוג הסידן בעורקים הכליליים.

לידיעה במדסקייפ

Am J Cardiol 2005;96:61-63.

הערת מערכת:

לאחרונה סקרנו כאן מחקר שבחן שימוש ב-PPI לצורך שלילה של כאב חזה ממקור קורונרי.
זו יכולה להיות גישה מעניינת לשילוב של טיפול איבחוני במקרים בהם הסבירות שהמקור לכאב בחזה הוא על רקע קורונרי.

כמו כן, בכתבת התחקיר שעסקה בשימושים של CARDIAC CT הציג ד”ר אלי קונן גישה לפיה בדיקה זו יכולה להתאים לחולים הסובלים מכאב חזה עם סבירות נמוכה לכך שמקור הכאב הוא קורונרי. לצפייה בדיונים המוקלטים בנושא – הקליקו כאן.
<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה