תוצאות דומות לטיפול בוולסרטן בהשוואה לטיפול בקפטופריל בחולים אחרי אוטם שריר הלב (Circulation)

לפי תוצאות ממחקר ה- VALIANT echoעולה, כי לטיפול בוולסרטן (DIOVAN), חסם רצפטור לאנגיוטנסין (ARB), ישנן תוצאות דומות לטיפול בקפטופריל (ACERIL), מעכב ACE, ולטיפול בשילוב של שתי התרופות.

ידוע כי תרופות ממשפחת מעכבי ACE, ממתנות את ההרחבה של חדר שמאל ומפחיתות את התמותה אחרי אוטם שריר הלב (MI). מחקר זה בא לבדוק, האם לתרופה ממשפחת ARB, או לטיפול משולב בתרופות משתי המשפחות, יש השפעה דומה או גדולה יותר.

במחקר השתתפו 610 מטופלים, שעברו MI וסבלו מהפרעה בתפקוד חדר שמאל, אי ספיקת לב או שניהם. המטופלים הוקצו לקבלה של טיפול בוולסרטן 160 מג, קפטופריל 50 מג, או וולסרטן 80 מג יחד עם קפטופריל 50 מג. הטיפול הותחל 1-10 ימים אחרי ה- MI. המטופלים עברו הערכה באקו לפני תחילת הטיפול ו- 20 חודשים אחרי כן.

החוקרים מדווחים, כי השינויים באקו של המטופלים, לפני ואחרי הטיפול, היו דומים ב- 3 זרועות הטיפול. ערכי מקטע הפליטה, נפח בסוף הדיאסטולה ואורך מקטע האוטם בתחילת המחקר, נמצאו כמנבאים חזקים של תוצאות האוטם, ביניהן מוות או אישפוז בשל אי ספיקת לב.

החוקרים הסיקו, כי אין הבדל בממצאים בבדיקת אקו בין טיפול בן 20 חודשים בוולסרטן, לבין טיפול דומה בקפטופריל או בשילוב של שתי התרופות, במטופלים שעברו אוטם בשריר הלב.

Circulation. 2005;111:3411-3419

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה