שימוש בתרופות משתנות קשור באופן ישיר לשיעורי ההופעה של מחלות כליה סופניות בארצות-הברית (Am J Hypertens)

ממצאי מחקר שפורסמו לאחרונה מעידים כי העליה בשכיחות ההופעה של מחלות כליה משלבים סופניים (ESRD) שהתרחשה בארצות הברית בשני העשורים האחרונים חופפת לעליה בשימוש בתרופות משתנות באוכלוסיה.

באותה תקופה שבה עלו שיעורי ה-ESRD, הופיעה ירידה בשיעורי התמותה בשל מחלות קרדיווסקולריות, וממצא זה הוביל את החוקרים לחפש גורם יחיד שיסביר את שתי המגמות השונות הללו. החוקרים שיערו כי עליה בשימוש בתרופות משתנות עשויה להסביר את שני הדפוסים. בכדי לחקור את הנושא, הם ניתחו מידע ממאגרי נתונים שונים.

בין השנים 1980-1998, נמצא קשר אינברטי חזק בין שיעור התמותה בשל מחלה קרדיווסקולרית כלשהי לבין שכיחות ההופעה של ESRD (ערך p < 0.0001), דבר המאמת את ממצאיהם של מחקרים אחרים. יתר על כן, בהתבסס על תפוצת השימוש בתרופות משתנות ועל העלויות הכרוכות בצריכתן, נמצא קשר ישיר בין השימוש בהן באוכלוסיה הנרחבת לבין שכיחות ההופעה של ESRD (ערך p = 0.03).

החוקרים מצהירים כי עד לביצוע מחקר קליני אקראי ומתוכנן שיבחן את ההשערה, מעידים הממצאים כי שימוש בתרופות משתנות מאפשר, מעודד או אולי מאיץ את התפתחות מחלת הכליות בשיעור קטן ארך משמעותי של החולים המטופלים בתרופות אלה.

במאמר מערכת מצורף מצוין כי מחקר נוסף דרוש לפני ביצוע שינוי כלשהו בשימוש הרפואי של התרופות המשתנות.


Am J Hypertens 2005;18:739-740,744-749.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה