דיווח מעיד על עליה בשיעור הטעויות הרפואיות בארצות-הברית

דיווח המבוסס על דירוגי הבריאות בקולורדו, שפורסם לאחרונה, קובע כי שיעור הזיהומים הנרכשים בבתי החולים מחמיר בארצות-הברית. על-פי ממצאי הדו”ח הבעיה של זיהומים אלה יכולה לשקף באילו בתי חולים קיימת נטיה לטעויות רפואיות באופן כללי.

הדיווח קובע כי שיעור הזיהומים הנרכשים בבתי החולים עלה בכ-20% בין שנת 2000 לשנת 2003, הם גרמו ל-9552 מקרי מוות ועלות הטיפול בהם הוערכה בכ-2.60 ביליון דולרים, כמעט 30% מהעלות העודפת הכרוכה בתקריות הקשורות לבטיחות החולים.

מדובר בזיהומים שנגרמו על-ידי חיידקי  streptococcus ועל-ידי חיידקי מסוג staphylococcus עמידים לאנטיביוטיקה.

דירוגי הבריאות, המשמשים להערכת איכותם של בתי החולים, של הרופאים ושל המוסדות הסיעודיים, מעידים כי יותר מ-300,000 חולים נפטרו לאחר שמצבם הרפואי החמיר בשל תופעה רפואית שלילית שהתרחשה בשל שהייתם בבית החולים בשנים 2001-2003. הדו”ח מוצא כי יותר מ-80% ממקרי התמותה הללו יכולים להיות קשורים לתופעה הרפואית שנרכשה.

עוד נקבע כי שיעור הזיהומים שנרכשו בבית החולים נמצא בהתאמה הגבוהה ביותר לרמת הביצועים הכוללת, דבר המעיד כי שיעור זה יכול לשמש כסמן לבטיחות החולה בבית חולים מסוים.

אולם, מצויין בדו”ח, ברבים מבתי החולים נתקבלו דירוגים כלליים טובים בנוגע לבטיחות החולים. ד”ר Collier, סגנית הנשיא של Medical Affairs, מסבירה כי נראה שבבתי חולים אלה קיימת “מדיניות של בטיחות” 

היא מוסיפה כי “מדיניות של בטיחות” מחייבת זיהוי מהיר של טעויות ושל גורמים לבעיות ויישום מהיר של אסטרטגיות שיפור שניתן להשיגם באמצעות מנהיגות חזקה, חשיבה ביקורתית ומחויבות למצוינות.

לחולים חשוב לדעת אילו בתי חולים עומדים בסטנדרט, שכן מחקר דירוגי הבריאות קובע כי הסבירות להתרחשות תקרית שלילית נרכשת בבתי החולים המצויים ב-10% העליונים נמוכה בשיעור של 200%.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה