אלבומין חיטה משפר את השליטה הגליקמית בחולי סכרת (Eur J Clin Nutr)

לפי מחקר חדש עולה, כי אלבומין חיטה (WA) הינו מאכל שיכול לשפר של השליטה הגליקמית בחולים עם סכרת מסוג 2. לפי החוקרים, כבר ב- 1976 זוהו חלבונים בחיטה שמעכבים ספיגה של פחמימות, ביניהם α-amylase.

החוקרים ביצעו שני ניסיונות לצורך המחקר. בניסיון הראשון השתתפו 12 גברים בריאים, שקיבלו מרק שהכיל מינונים של 0, 0.25, 0.5 ו- 1.0 גר’ WA לפני ארוחה, פעם אחת בלבד. בניסיון השני השתתפו 24 חולים עם סכרת מסוג 2, שאכלו מנת מרק שהכילה 0.5 גר’ WA לפני כל ארוחה, במשך 3 חודשים.

בניסויים במעבדה נמצא, כי הפעילות המעכבת של α-amylase מ- WA, היתה חזקה פי 150 מאשר של α-amylase מקמח חיטה.

בניסיון הראשון שנעשה, ה- WA הוריד את שיא רמת הגלוקוז אחרי הארוחה בתלות במינון. ההפחתה היתה של 31% ל- 0.25 גר’ WA, 47% ל- 0.5 גר’ WA ו- 50% ל- 1.0 גר’ WA.

בניסיון השני שנעשה, אכילה של 0.5 גר’ WA הורידה את רמת ההמוגלובין A1c, אך לא השפיעה על רמת הגלוקוז בצום. בשני הניסיונות לא נצפו תופעות לוואי כמו תת-סוכר או הפרעות למערכת העיכול.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים כי חולים עם סכרת מסוג 2 יכולים להשתמש ב- WA על מנת לשפר את השליטה הגליקמית שלהם. בנסף, ייתכן ש- WA יכול למנוע מעבר מסבילות פגומה לגלוקוז לסכרת. החוקרים מזהירים, כי WA יכול לגרום להעלאה במשקל וכי הוא אסור בשימוש לאנשים אלרגיים לחיטה.

Eur J Clin Nutr. 2005;59:384-392

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה