נוגדי TNF מפחיתים את הסיכון הקרדיו-ווסקולרי בחולי RA פעילה (Ann Rheum Dis)

במחקר חדש עולה, כי ניטרול של רמות tumor necrosis factor (TNF) ע”י טיפול בנוגדי TNF, בחולי ראומטואיד ארטריטיס (RA) פעילה, מגביר את רמות ה- HDL ומפחית את רמות  ה- CRP והאינטרליוקין 6 (IL-6), ובכך מפחית את הסיכון הקרדיו-ווסקולרי.

במחקר השתתפו 46 חולים ב- RA פעילה. החולים קיבלו טיפול במשך שבועיים, כאשר 33 חולים קיבלו אדלימומב (Humira) ו- 13 קיבלו פלצבו. פרופיל השומנים ורמות ה- CRP וה- IL-6 של החולים נבדקו לפני הטיפול ואחריו. כמו כן, נעשתה הערכה של הסימפטומים של מחלת ה- RA לפי אינדקס מוכר.

נמצא כי אחרי שבועיים של טיפול באדלימומב, רמת ה- HDL הממוצעת היתה גבוהה בהרבה יחסית ללפני הטיפול. רמות ה- LDL והטריגליצרידים לא השתנו. רמות ה- CRP וה- IL-6 ירדו משמעותית והסימפטומים של מחלת ה- RA השתפרו בהתאם. בחולים שקיבלו פלצבו, לא נצפה שינוי באף אחד מהמדדים.

לפי החוקרים, ע”י שינוי פרופיל השומנים והפחתה של הדלקת, הטיפול בנוגדי TNF יכול להפחית את הסיכון הקרדיו-ווסקולרי בחולים עם RA פעילה. ממצא זה מתאים לתוצאות מחקר אחר שפורסם לאחרונה, בהן נראה כי שימוש בנוגדי TNF, קשור בהיארעות נמוכה יותר של אירועים קרדיו-ווסקולריים.

Ann Rheum Dis 2005;64:303-305.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה