אינסולין בשאיפה מספק בקרה גליצמית ושביעות רצון בחולים לטווח הארוך (Diabetes Care)

דיווח שפורסם לאחרונה מוצאי כי מתן אינסולים בשאיפה מספק בקרה גליצמית הולמת ומשפר את שביעות רצונם של החולים בהשוואה למתן תת-עורי של אינסולין.

החוקרים מסבירים כי מחקרים קצרי-טווח קודמים (12 שבועות) כבר תארו את יעילות מתן האינסולין בשאיפה ואת אופן קבלתו על-ידי החולים בסוכרת מסוג 1 ומסוג 2.

החוקרים מדדו את שביעות רצונם של החולים ואת רמות ה-HbA1c ב-121 חולי סוכרת מסוג 1 או מסוג 2 שהשתתפו במחקרים המקוריים וגם במחקר הארכה למשך שנה נוספת.

החוקרים מדווחים כי השיפור במדידות ה-HbA1c היה דומה בקרב החולים שהמשיכו לקבל אינסולין בשאיפה, בחולים שעברו ממתן תת-עורי של אינסולים למתן אינסולין בשאיפה, בחולים שהמשיכו לקבל אינסולין במתן תת-עורי, ובחולים שהועברו ממתן אינסולים בשאיפה למתן תת-עורי.

הדיווח מציין כי שיעור ההתרחשות של ארועים היפו-גליצמיים היה דומה גם כן, ללא קשר לסוג טיפול האינסולין הניתן וכי ההבדל הממוצע שנמדד בבדיקות התיפקוד הריאתי לא השתנה בתלות במתן אינסולים בשאיפה את במתן תת-עורי.

החוקרים מציינים כי במהלך ההארכה בת השנה במחקר, דיווחו החולים שקיבלו אינסולין בשאיפה על שיפור גדול משמעותית בשביעות רצונם הכללית, בנוחות השימוש, ובנוחות החברתית, ביחס לחולים שקיבלו אינסולים במתן תת-עורי.

מן התוצאות עולה כי החולים שהועברו ממתן אינסולין בשאיפה למתן תת-עורי במהלך ההארכה של המחקר הראו ירידה ניכרת בשביעות הרצון הכללית, בעוד חולים שהועברו ממתן תת-עורי למתן אינסולים בשאיפה הראו שיפור משמעותי סטטיסטית בשביעות הרצון הכללית, בנוחות השימוש, ובנוחות החברתית.

החוקרים מסכמים כי תוצאות המחקר הנוכחי הן הראשונות המעידות על שיפור מהיר בשביעות רצון החולים במתן ממושך של אינסולין בשאיפה, ועל כך שהשיפור ארוך-הטווח בבקרה הגליצמית ושביעות רצונם של החולים נשמרים לאורך תקופת מעקב בת שנה.

Diabetes Care 2004;27:1318-1323.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה