טיפול בגלי אולטראסאונד ממוקדים נראה כאפשרות מבטיחה בחזרה מקומית של סרטן הערמונית (Urology)

לחולים בסרטן הערמונית בהם ישנה חזרה של המחלה לאחר טיפול בהקרנה חיצונית פרוגנוזה גרועה, ואפשרויות הטיפול בהם מצומצמות. חוקרים צרפתיים סבורים כי טיפול salvage ב- High-Intensity Focused Ultrasonography (HIFU) לאחר חזרה מקומית, מביא לשליטה מקומית טובה בגידול.

החוקרים בדקו 71 חולים עם חזרה של סרטן הערמונית לאחר טיפול בהקרנה חיצונית (EBRT). החולים טופלו ב- HIFU תחת הרדמה כללית או ספינלית, תוך שימוש בפרמטרים ספציפיים במטרה להימנע מנזק רקטלי. בתחילת הטיפול גילם הממוצע של החולים היה 67 שנים, נפח הערמונית הממוצע cm321.4, ורמת PSA ממוצעת 7.73. מדד גליסון היה 2 עד 6 ב- 24 חולים, 7 ב- 13 חולים, ו- 8 עד 10 ב- 34 חולים.

תופעות לוואי של הטיפול כללו פיסטולה רקטו-אורטרלית ב- 6%, אינקונטיננטיות בדרגה 3 ב- 7%, והיצרות של צוואר השלפוחית ב- 17% מהחולים.

לאחר מעקב ממוצע של 14.8 חודשים, ב- 80% מהחולים התקבלו ביופסיות שליליות. רמות של PSA שנמדדו לאחר 3 חודשים היו  נמוכות מ- 0.5 נ”ג/מ”ל ב- 61% מהחולים. במעקב האחרון, 44% מהחולים היו ללא סימני מחלה.

ה- HIFU נראה כאפשרות טיפולית מבטיחה, עם סיכוי לריפוי, בחולים עם חזרה מקומית של סרטן הערמונית לאחר טיפול בהקרנה חיצונית, מסכמים החוקרים.

Urology. 2004;63:625-629

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה