חוסמי תעלות סידן עשויים להביא לעלייה ברמות MMP-2 ובכך להגן מפני נזק וסקולרי (Am J Hypertens)

חוסמי תעלות סידן, כולל felodipine (PENEDIL), עשויים להעלות את רמות ה- matrix metalloproteinase (MMP)-2 ובכך להגן מפני נזק וסקולרי במטופלים עם יתר לחץ דם, כך עולה מדיווח המתפרסם בגיליון מרץ של American Journal of Hypertension.

רמות נמוכות של MMP-2 ו MMP-9 במטופלים עם יתר לחץ דם ראשוני עשויות לשקף הפרעה במטבוליזם של המשתית החוץ תאית (extracellular matrix), שעלולה לגרום לפיברוזיס של כלי הדם המלווה לעיתים קרובות יתר לחץ דם עורקי.

החוקרים בחנו האם טיפול ב-felodipine או diltiazem (ADIZEM,DILATAM, DILTIAZEM, LEVODEX) במשך 6 חודשים משפיע על רמות ה- MMP-2 ו-MMP-9 ב-72 מטופלים עם יתר לחץ דם.

לפני הטיפול, הרמות הממוצעות של MMP-2 ו-MMP-9 היו נמוכות משמעותית במטופלים עם יתר לחץ דם בהשוואה לקבוצת ביקורת של נבדקים עם לחץ דם תקין.

טיפול ב-felodipine או diltiazem נמצא קשור בנורמליזציה של לחץ הדם והתנגודת הפריפרית. טיפול ב-felodipine הביא לעליה משמעותית בערכי MMP-2, אך ללא שינוי משמעותי ב-MMP-9. בניגוד לכך, ל-diltiazem לא היתה השפעה משמעותית על רמות MMP-2 או MMP-9, מציינים החוקרים.

יש צורך במחקרים נוספים שיבחנו את השפעת התרופות השונות להפחתת לחץ דם על פעילות MMP על מנת להבין טוב יותר את השפעת התרופות על השינויים הכרוניים בכלי הדם הנובעים מיתר לחץ דם .

Am J Hypertens 2004;17:273-276.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה