טיפול משולב ב- infliximab וב- hydroxyurea בחולה עם פסוריאזיס קשה וארתריטיס פסוריאטית (Dermatolog Treat)

טיפול משולב ב- infliximab (Remicade) וב- Hydroxyurea (Hydrea)יכול להיות יעיל לטיפול בפסוריאזיס קשה ו/או ארתריטיס פסוריאטית.

מסקנה זו מבוססת על תוצאות של טיפול בחולה עם פסוריאזיס קשה, שהיה עמיד לטיפולים המקובלים, בכללם אנלוגים של ויטמין D, סטרואידים טופיקלים, דיתרנול, זפת פחם (coal tar), קרינת UVB, פסורלן, אציטרטין ו- PUVA.

החולה, אשה בת 49, סבלה מנגעים פסוריאטים שהגיבו חלקית לטיפול של 4 שנים באציטרטין (acitretin) אך לא נעלמו, ומקשיון בוקר וכאבים במפרקי הידיים והרגליים, סימפטומים שלא הוקלו לאחר טיפול במינונים גדלים של NSAIDs. טיפול בציקלוספורין ובמתותרקסט לא ניתן בשל מחלות הרקע של החולה.

הוחל טיפול בהידרוקסיאוריאה, 500 מ”ג ביום, ובהמשך ב- 1 גרם ליום, אך הושגה הקלה חלקית בלבד בתסמינים. לאחר 8 שבועות טיפול ניתן בנוסף עירוי של אינפליקסימב, 400 מ”ג.

כעבור 24 שעות ממתן העירוי נרשם שיפור בכאב, בקשיון הפרקי ובפסוריאזיס. השיפור נמשך בשבועיים לאחר מכן. החולה נותרה עם טיפול משולב של 1 גרם ליום  הידרוקסיאוריאה ועירויי אינפליקסימב כל 3 חודשים, במשך שנה. החוקרים מדווחים כי הושגה שליטה טובה במחלה, ללא תופעות לוואי או פגיעה בספירות הדם.


Dermatolog Treat 2003 Dec;14:4:226-8.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה