ה- FDA אישר את השימוש ב- Advair Discus לטיפול בחולי COPD על רקע ברונכיטיס כרונית

ה- FDA אישר את ה- Advair Discus 50/250 (בארץ- Seretide) לטיפול במחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) הקשורה בברונכיטיס כרונית. התכשיר מכיל גם תרופה נוגדת דלקת- fluticasone propionate וגם ברונכודילטור ארוך השפעה- salmeterol. התרופה משמשת לטיפול כרוני במחלה.

מחלת ה- COPD, הכוללת ברונכיטיס כרונית ואמפיזמה, פוגעת בחולים רבים (20 מיליון בארה”ב). המחלה בנויה ממרכיב דלקתי, מרכיב של ברונכוקונסטריקציה ושינויים מבניים בדרכי האוויר. המחלה הינה פרוגרסיבית וגורמת להדרדרות בתפקוד הריאתי.

מכשיר הדיסקוס הינו מופעל-שאיפה ולא מזריק את התרופה לדרכי האוויר במהירות גבוהה כמו משאפים אחרים. הוכח כי המכשיר מעביר מינונים מדוייקים גם בחולים בהם התפקוד הריאתי לקוי מאד.

התרופה אושרה על בסיס מחקר שבדק 723 חולים, שבמשך שנתיים טופלו בסרטיד, בפלוטיקזון לבדו, בסלמטרול לבדו, או בפלסבו. בזרוע שטופלה ב- Advair Diskus 250/50 נראה שיפור גדול יותר ב- FEV1 בהשוואה לזרועות הטיפול האחרות. השיפור נצפה כבר לאחר המנה הראשונה ונמשך עד לשיפור של 27% בסיום המעקב.

תופעות הלוואי הנפוצות היו קנדידיאזיס (oral thrush), כאב מוסקולוסקלטלי, גירוי של הגרון, זיהום של דרכי הנשימה התחתונות וצרידות.

למרות השיפור בתפקוד הריאתי לא נרשמה הפחתה בסימפטומים של הברונכיטיס. בנוסף, לא הוכחה יעילות הטיפול בסרטיד לתקופה העולה על 6 חודשים.


References:

1. Mannino DM, et al. Chronic Obstructive Pulmonary Disease Surveillance – United States, 1971-2000. Centers for Disease Control and Prevention, MMWR Surveillance Summaries August 2, 2002;51(SS06): 1-16.

2. National Institutes of Health: National Heart, Lung, and Blood Institute. What Are Chronic Bronchitis and Emphysema” COPD Questions and Answers.

3. Data on file, GlaxoSmithKline.

SOURCE: GlaxoSmithKline

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה