שכיחות גבוהה של Candidiasis בושט במטופלים ב-Fluticasone Propionate

על-פי תוצאות מחקר שפורסם לאחרונה, בחולים שטופלו בשאיפת קורטיקוסטרואידים התפתחו לעיתים קרובות זיהומי candidiasis בצינור הושט.

החוקרים בדקו את שכיחות הופעת זיהומי הפטרת בקרב 49 חולים שטופלו ב-fluticasone propionate, קורטיקוסטרואיד שניתן במשאף (שם מסחרי בארץ: Flixotide). בכל הנבדקים נערכה בדיקה אנדוסקופית של ה- upper GI.

בקרב 49 הנבדקים, 36 סובלים מאסטמה ברונכיאלית, ו-13 סובלים ממחלה חסימתית כרונית של הריאות. החוקרים בחנו גם את תוצאות בדיקות האנדסקופיה של ה-upper GI שבוצעו ב-700 נבדקי ביקורת שלא מצויה בהם ממאירות כלשהי או אימונו-סופרסיה.

עדויות להמצאות זיהום פטרייתי בושט נמצאו ב-18 מתוך 49 הנבדקים שטופלו באמצעות fluticasone propionate, מתוכם 13 מהחולים באסטמה ו-5 מהחולים במחלה חסימתית כרונית של הריאות. רק בשניים (0.3%) מתוך 700 נבדקי הביקורת נמצאו עדויות להימצאות פטרת בושט.

בנבדקים החולים בסוכרת ובנבדקים שטופלו במינון גבוה של fluticasone propionate בשאיפה נמצאה שכיחות גבוהה במיוחד של candidiasis בושט. כאשר הופחתה המנה היומית של התרופה, הזיהום נעצר בארבעה מתוך חמישה חולים. החולה החמישי סובל ממחלת סוכרת חמורה.

החוקרים מציינים כי מחקרי המשך דרוש בכדי לקבוע האם השכיחות הגבוהה של זיהומים פטרייתים אלה יכולה להשפיע על ההתנהלות הקלינית או הפרוגנוזה של החולים באסטמה או במחלה חסימתית כרונית של הריאות.

Am J Gastroenterol 2003;98:2146-2148.



לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה