שילוב של ג’מזר וקסלודה בטיפול בסרטן כיס המרה נראה כיעיל לפחות כמו טיפול שמרני אך עם פחות רעילות

שילוב של ( gemcitabine (Gemzar ו-(capecitabine (Xeloda בטיפול בסרטן כיס המרה נמצא יעיל ומשפר את הישרדות החולים, במינימום רעילות. כך עולה ממחקר שבוצע בקנדה ואשר הוצג ב- ECCO , הועידה הארופאית לסרטן.

כידוע הסרטן בכיס המרה הוא אלים באופן קיצוני עם תקופת השרדות מקסימלית של 6 חודשים. סוג סרטן זה מגיב באופן חלש, אם בכלל, לטיפול כמותרפי סטנדרטי.

במחקר זה טופלו החולים עם מנה של 1000 mg/m2 של ג’מזר ביום הראשון והשמיני במהלך מחזור טיפולי של 21 יום, ובפעמיים ביום טיפול פומי בקסלודה במינון של 650 מ”ג/ מ2 בימים 1 עד 14 בקורס הטיפולי.

13 חולים היו עם סרטן בכיס המרה ו-12 סבלו מקולנגיוקרצינומה כאשר אף אחד מהחולים לא היה מתאים לטיפול כירורגי. 

לאחר 4.2 חודשי מעקב ושלושה סבבי טיפול, היו 6 חולים אשר הגיבו באופן חלקי לטיפול, ו-9 עם מחלה יציבה. זמן המחצית להתקדמות המחלה היה 6.3 חודשים, ומשך השרדות כולל היה 9.6 חודשים.

לא דווח על מקרי רעילות מדרגה 4, אך 20 מטופלים הגיעו לדרגה 3 של נויטרופניה, 12 לדרגה 3 של תרומבוסיטופניה ו-16 דרגה 3 של תסמינים ביד וברגל.

שיעור התגובה האובייקטיבי שהושג במחקר זה היה שווה או גבוה מאלה  שנצפו במחקרים אחרים, אך במחקר זה נמצאה גם עדות להתייצבות המחלה, משך השרדות מעודד (יחסית כמובן…), ופרופיל טוקסיקולוגי נמוך באופן יחסי.

לדיווח ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה