Leuprolide בשחרור מושהה משיג דיכוי ממושך של רמות הטסטוסטרון במטופלים עם סרטן הערמונית

 

LA-2575 שיטה חדשה למתן leuprolide מביאה לדיכוי ממושך של ריכוז הטסטוסטרון אל מתחת לרמות סירוס במטופלים עם סרטן הערמונית, מדווחים חוקרים בגיליון אוגוסט של Urology.

Leuprolide, Luteinizing hormone-releasing hormone agonist, משמש לדיכוי הפרשת טוסטסטרון כטיפול פליאטיבי מקובל לגברים עם סרטן ערמונית מתקדם. שיטות ארוכות טווח למתן התרופה עשויות לשפר באופן משמעותי את ההיענות לטיפול.

החוקרים, בראשות ד”ר Robert C. Tyler, ממעבדות Atrix בקולורדו, בחנו את הבטיחות, היעילות והפרמקו-קינטיקה של שיטה למתן 30 מ”ג leuprolide acetate במשך תקופה של 4 חודשים. שיטת ה- LA-2575כוללת הזרקה תת-עורית של leuprolide acetate מעורב עם פולימר המפורק ביולוגית היוצרים מאגר מוצק של התרופה.

במחקר השתתפו 90 מטופלים עם סרטן הערמונית דרגה T1b או יותר. החוקרים מצאו ש-3 שעות לאחר הזרקת LA-2575 ריכוז התרופה הגיע לרמה המקסימלית, בממוצע 150 ng/mL או יותר. הרמות ירדו לממוצע של בין 0.1 ng/mL ל- 1.0 ng/mLעד יום 112. נמצא שביום ה-28 לאחר ההזרקה רמות ה-LH היו בקושי בטווח המדיד.

ריכוז הטוסטסטרון הגיע לרמות סירוס (50 ng/dL) ביום 14 ב-20% מהמטופלים, ביום ה-21 ב-81% וביום ה-28 לאחר ההזרקה ב-94% מהמטופלים. כל המטופלים הגיעו לרמות נמוכות מרמות סירוס עד היום ה-42.

רמות ה-PSA הממוצעות ירדו ב-90% במהלך 8 חודשי המחקר, מציינים החוקרים, אך רמות ה-acid phosphatase נותרו ללא שינוי.

תופעת הלוואי השכיחה ביותר הייתה גלי חום, מדווחים החוקרים, למרות שלא נצפתה השפעה של מידת דיכוי הטסטוסטרון על השכיחות והחומרה של התופעה.

בניגוד למחקרים אחרים שבחנו טיפול ב-LH-RH agonist, אף חולה לא נזקק לטיפול נוסף על מנת להשיג דיכוי טסטוסטרון.

החוקרים מסכמים כי טיפול בזריקות LA-2575 במרווחים של 112 יום למשך תקופת טיפול של 8 חודשים במטופלים עם סרטן הערמונית נמצא יעיל בדיכוי טסטוסטרון ושמירה על מצב זה עם שיעור נמוך (3.6%) וחולף של תגובות breakthrough/escape.

יש צורך במחקרים נוספים על מנת לקבוע שהטיפול קשור בהאטת התקדמות המחלה ושיפור תוחלת החיים הקשורה למחלה.

Urology 2003;62:319-323

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה