בארה”ב מחוקקים חוקים ‘נגד השמנה’

אמנם הוכח כבר מזמן כי השמנה מעלה משמעותית את הסיכון לחלות במחלות לב, סוכרת וכלי דם, אך חשבון הנפש בנוגע למגיפת ההשמנה היה אישי, בין אדם לעצמו. אך כעת, רשויות ארה”ב מתכוונות לפעול בנושא, לאחר שהתברר כי ההשמנה בארה”ב משפיעה גם על אוצר המדינות- כך פורסם אתמול באתר הארץ, בידיעה מאת נתן גוטמן. 

 לכ-30% מהאמריקאים הסובלים מהשמנה , המשקל העודף מהווה סכנה בריאותית. גם בבני נוער המצב חמור: כ-15% מילדים בני 6-19 סובלים מעודף משקל, נתונים שהוחמרו משמעותית במהלך העשורים האחרונים.  לפי הערכה, כלל האוכלוסיה השמנה עולה מאות מילירדי דולארים לקופות הבריאות הציבוריות והפרטיות, בגלל הסיכון המוגבר לתחלואה.   לאחרונה החלה הממשלה, הן במישור המדיני והן במישור הפדרלי, לפעול בצורת חקיקה; כיום ישנו מגוון רחב של פעילויות נגד להשמנה, והחוקים המוצעים במספר מדינות כוללים גם דרישה מרשתות המזון לפרסם את הערך הקלורי עם פירוט שומנים וסוכרים. במקומות אחרים מנסים ‘להציל את הנוער’: למנוע הכנסת מכונות שתיה וממתקים לבתי הספר, צעד שנוסה במספר מדינות בהצלחה. הצעות מרחיקות לכת יותר ממליצות הטלת מסים על מזון שמן, וכן על פעילויות שלא כוללות פעילות גופנית כמו רכישת והשכרת סרטים ומשחקי וידאו, למשל.

  המתנגדים הצפויים לחוקים, הכוללים את יצרני המזון המהיר ורשתות של מסעדות, טוענים לעומת זאת  לפגיעה בזכותם הראשונית לפרנסה וחופש עיסוק.   

לידיעה המלאה מאת נתן גוטמן באתר עיתון “הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה