ניסיון ליצירת קוד אתי משותף של חברות התרופות והר’י

יוזמה, מבורכת – יש לאמר, של יצירת קוד אתי מוסכם בין חברות התרופות להסתדרות הרפואית, נמצאת כעת התהליך הכנה. ליוזמה שותפים ארגון פארמה ישראל, ארגון הגג של החברות הרב לאומיות הפועלות בישראל , וההסתדרות הרפואית.

עקרונות הקוד האתי העומד בפני גיבוש הם:

חופש מידע לרופאים – לא תהיינה הגבלות בהעברת מידע לרופאים או לחולים על אפשרויות הטיפול, אך מאידך חברות התרופות חייבות במתן מידע אמת ובאמינות

עצמאות הרופא – ניתוק קשרים פיננסים בין רופא לחברת תרופות לרבות קבלת הטבות, מתנות וכד’

כידוע, חייבה לפני כשנתיים שירותי בריאות כללית את מרבית חברות התרופות לחתום על הסכם בו מתחייבות החברות להעניק פיצוי כספי במידה ויחרגו מכללי ההסכם, שבין היתר כלל קבלת אישור מוקדם להפצת חומר שיווקי. האם התנאי הזה בהסכם תואם את עקרון חופש המידע לרופאים ?

מנגד, מתוארים בכתבתו של חיים שדמי מ’הארץ’ מס’ מקרים בהם נראה שנציגי חברות תרופות חרגו מעקרונות מקובלים של אתיקה ואמינות.

נושא הקוד האתי יהיה כפי הנראה אחד הנושאים שיידונו בפורום השיווק הפרמצבטי האמור להתכנס ב-4/2/03 , פורום בו נפגשים מנהלי השיווק של החברות הפרמצבטיות לליבון ודיון נושאים אקטואלים.

לכתבה בהארץ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה