הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים ועובדי המעבדות ממליצה למנכ”ל משרד הבריאות על צעדים מידיים להגדלת בדיקות ה-PCR לאבחון נגיף הקורונה

 אסתר אדמון, יו”ר הסתדרות ביוכימאים מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות, שיגרה היום מכתב למנכ”ל משרד הבריאות בה היא מונה צעדים מידיים להגדלת כמות בדיקות לאבחון נגיף הקורונה.

לכבוד

מר משה בר סימן טוב

מנכ”ל משרד הבריאות  

                                    

הנדון: צעדים מידיים להגדלת כמות בדיקות ה-PCR לאבחון נגיף הקורונה

אני פונה אליך בעקבות הנחיית ראש הממשלה אמש (17 במרץ) להגדיל ל-3,000 את כמות בדיקות ה-PCR המבוצעות בכל יום לאבחון נגיף הקורונה, ובהמשך לפניות שנעשו מטעם הסתדרות הבמ”י בדבר התגבור הנדרש למעבדות הרפואיות המבצעות בדיקות אלו בבתי החולים.

הכוונה להגדיל את כמות הבדיקות המבוצעות כיום (כ-1,000) בכ-200% הינה צעד חיוני במאבק לצמצם את התפשטות הנגיף ולמנוע אסון לבריאות הציבור. כדי לעשות זאת, ברור כי הקצאת משאבים תוספתית היא כורח המציאות, וכי יש לעשות זאת במהירות האפשרית.

בבתי החולים קיימת תשתית זמינה לביצוע מידי של הבדיקות אשר טרם הופעלה. לאור בהילות העניין, לא ברור מדוע משרד הבריאות לא מפעיל תשתית זו, אלא בוחר להקים תשתיות חדשות במכון וייצמן (כפי שעולה מפרסומים בתקשורת), שהקמתן הפיזית והכשרת כוח האדם להפעלתן צפויות להימשך זמן ממושך ויקר.

ניתן להפעיל מיידית את מלוא התשתיות הזמינות בבתי החולים לביצוע בדיקות ה-PCR כדלהלן:

1.       הגדלת היצע בדיקות ה-PCR באמצעות ייעול הפעלת המעבדות הרפואיות בבתי החולים:

א.      הפעלת מעבדות רפואיות בבתי החולים לביצוע בדיקות PCR במתכונת של משמרות 24/7 המעבדות בבתי החולים המבצעות את הבדיקות עדיין לא מופעלות במתכונת 24/7. העברתן לעבודת משמרות מסביב לשעון תגדיל משמעותית ומיידית את כמות הבדיקות המבוצעות.

ב.      הפעלת מעבדות בבתי החולים שאינן מבצעות כיום בדיקות PCR ישנן מעבדות רפואיות בבתי החולים אשר אינן מבצעות כיום בדיקות לאבחון נגיף הקורונה, חרף העובדה שקיים בהן המכשור וכוח האדם המיומן לבצען וערוכות ומוכנות להפעלה. מתן אישור והקצאת המשאבים הנדרשים להפעלתן לביצוע הבדיקות, תוכל להניב בדיקות רבות מקצועיות ואיכותיות בפרק זמן קצר ביותר.

2.       הגדלת כוח האדם הנדרש לביצוע בדיקות ה-PCR באמצעות גיוס כוח אדם מוסמך ומיומן הזמין כבר היום לביצוע הבדיקות:

א.      גיוס תורני חוץ לעבודה מלאה מן המניין בבתי החולים עובדים אלו מבצעים כיום בדיקות מעבדה בבתי החולים במסגרת עבודת אחר הצהריים והלילה. מדובר בעובדים מיומנים המבצעים כבר היום את הבדיקות, וגיוסם לעבודה במשמרות בבתי החולים כעובדים מן המניין, תאפשר הפעלה ממושכת של המעבדות הרפואיות המבצעות את הבדיקות.

ב.      הסטת עובדי מעבדות בבתי החולים מפעילות שאינה דחופה לאור צמצום הפעולות שאינן דחופות בבתי החולים ובקהילה, ניתן לבצע הסטה של עובדי מעבדות הקיימים במערכת לטובת תגבור מערך בדיקות ה-PCR.

ג.        הוקצו מאות תקנים למערכת הבריאות יש להפריש חלק מהן לגיוס עובדי מעבדה.   

המשבר החמור והחשיבות העליונה בהגדלה מיידית של כמות הבדיקות מחייבים להפעיל לאלתר את התשתיות הזמינות בבתי החולים, כפי שפורט מעלה, לפני הקמה של תשתיות חדשות. אני קוראת לך להנחות את הגורמים הרלוונטיים לנקוט בצעדים הנדרשים ליישום האמור למען המאמץ הלאומי להגנה על בריאות הציבור.

בנוסף, אני קוראת לך להיעזר בנו, אנשי המקצוע בשטח, על מנת לטייב את התהליכים ולשפר את התפוקות והשירות האיכותי החשוב לציבור. אני ואנשיי עומדים לרשותך 24/7.

                                                                                                                      בכבוד רב               

       אסתר אדמון, יו”ר הסתדרות ביוכימאים מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה