פסיכיאטריה

התועלת של מוזיקה בטיפול במאושפזים הסובלים מאי-שקט (מתוך כנס ה-APA)

האזנה למוזיקה עשויה להפחית את הצורך בטיפול תרופתי להקלה על אי-שקט במאושפזים עם מחלות פסיכיאטריות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Psychiatric Association. החוקרים מצאו כי האזנה למוזיקה אינה רק מפחיתה את הצורך בטיפול אנטי-פסיכוטי, אלא גם מקצרת את משך האשפוז בבית החולים.

מדגם המחקר כלל 172 מבוגרים שקיבלו טיפול תרופתי לפי הצורך במהלך ששת חודשי המחקר. מבין אלו, 101 חולים קיבלו טיפול תרופתי לאחר יישום אפשרות טיפול במוזיקה. גילאי המשתתפים נעו בין 18-82 שנים (ממוצע של 41 שנים). האבחנות הנפוצות כללו הפרעות שימוש בחומרים (61%), דיכאון (50.6%), פסיכוזה (28.5%) וטראומה (26.2%).

החוקרים התבססו על רישומי בתי המרקחת להערכת שימוש בתרופות להקלה על חרדה/אי-שקט. התרופות כללו טיפול שניתן בזריקה לשריר, טיפול תת-לשוני וכן טיפול פומי.

התכשירים הנפוצים בשימוש להקלה על אי-שקט כללו Olanzapine ו-Haloperidol. מתן שתי התרופות הללו פחת לאחר התחלת התערבות במוזיקה: השימוש ב-Haloperidol ירד מממוצע של 101 ל-87.9 טיפולים בחודש; השימוש ב-Olanzapine פחת מממוצע של 101.4 ל-81.9 בחודש.

החוקרים לא בחנו באופן ספציפי את המינונים של התרופות, חלקית מאחר והמינון הותאם על-פי משקל המטופל או מדד מסת הגוף ולא לפי דרגת החרדה או אי-שקט.

יתרה מזאת, חציון משך האשפוז ביחידה התקצר מ-6.5 ימים ל-5.0 ימים במהלך תקופת המחקר והחוקרים מאמינים כי קיצור משך האשפוז נבע מיישום הטיפול במוזיקה. הם מסבירים כי הם לא זיהו גורם אחר העשוי לספק הסבר לשינוי במשך האשפוז והוספת הטיפול במוזיקה הייתה השינוי היחידי שחל ביחידה באותה עת.

31 משתתפים מילאו סקר לדירוג ההשפעה המרגיעה של המוזיקה. מבין אלו, 96% סיפקו משוב חיובי. המשמעות היא כי הם הסכימו מאוד או הסכימו כי להתערבות הייתה השפעה מרגיעה. חולים רבים דיווחו כי הם נהנו יותר מכך שהייתה להם בחירה רבה יותר בטיפול בזמן שהותם במחלקה הפסיכיאטרית.

החוקרים מתכננים לבחון מהי הדרך הטובה ביותר לשלב את הטיפול במוזיקה במסגרת הטיפול בחולים המאושפזים במחלקות פסיכיאטריות.

מתוך כנס ה-APA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה