אורתופדיה-פיזיותרפיה

ניתוח מספר גבהים עשוי לשפר שיווי משקל בילדים עם שיתוק מוחין (Pediatrics)

בילדים עם שיתוק מוחין תועד שיפור בשיווי המשקל והיציבה לאחר ניתוח מספר גבהים (Multilevel Surgery, או MLS), אך לא חל שיפור ארוך-טווח בתפקוד המוטורי, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים אספו נתונים מ-74 מחקרים, כולל 3,551 משתתפים, להערכת התפקוד המוטורי הגס, מהירות יציבה, טווח תנועה, כוח, ספסטיות, השתתפות, איכות חיים, שביעות רצון ואירועים חריגים לאחר MLS.

המחקרים כללו מחקר אקראי-מבוקר אחד, 52 מחקרי עוקבה רטרוספקטיביים, 17 מחקרי עוקבה פרוספקטיביים וארבעה מחקרים אקראיים-מבוקרים.

מניתוח הנתונים עלה כי בילדים לאחר MLS, בהשוואה לאלו שהשלימו אימוני תנגודת חל שיפור ביציבה לאחר שנה אחת (הבדל ממוצע מתוקן של 0.78-, p<0.001) ולאורך מעקב ארוך-טווח.

במחקר אחד, מהירות ההליכה ירדה מיד לאחר הניתוח אך לא השתנתה משמעותית בטווח הביניים או בטווח הארוך.

תפקוד מוטורי גס לא השתפר משמעותית בטווח הקצר, בטווח הביניים או בטווח הארוך לאחר ניתוח MLS. טווח תנועה פאסיבי בברך פחת מיד לאחר הניתוח, אך חל שיפור בטווח היישור בטווח הביניים ובטווח הארוך לאחר ניתוח מספר גבהים.

החוקרים לא מצאו עדויות לשינוי בכוח השריר בטווח הביניים או בטווח הארוך לאחר ניתוח MLS, אך תועדה ירידה משמעותית בספסטיות בטווח הקצר ובטווח הביניים.

עוד זוהה שיפור בהשתתפות ובאיכות החיים של החולים לאחר MLS, אם כי רק חמישה מחקרים דיווחו על תוצאים אלו ומרבית ההורים דיווחו על שביעות רצון מהתוצאות הניתוחיות.

החוקרים לא הצליחו להסיק מסקנות אודות בטיחות ניתוח MLS, שכן רק 17 מחקרים דיווחו היטב על אירועים חריגים.

Pediatrics 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה