עיניים

מחקר ישראלי: שימוש בטכנולוגיית Binovision הוביל לשיפור בתפקוד ”עין עצלה” (JAAPOS, הארץ)

במאמר שמתפרסם היום באתר ה”ארץ” מציגה ד”ר דפנה מיצד קורש, מומחית ברפואת עיניים ילדים ופזילה במרכז הרפואי תל אביב, מחקר שבוצע במרכז הרפואי ת”א שבו נבחן  מכשיר חדש שפותח בישראל ( Binovision) הנראה כמו משקפי מציאות מדומה לטיפול בעיין עצלה בילדים.  במכשיר מותקנת מעין משקפת שמורכבת על העיניים שבה מוקרנים סרטונים לילדים שנראים בשתי העיניים, אך כל עין רואה אותם בנפרד.

ברקע מסבירה קורש כי לטיפול המסורתי בעיין עצלה באמצעות רטייה יש היענות נמוכה והוא גורם לרתיעה ואי נוחות לילדים רבים.  

במחקר השתתפו 27 ילדים בני 4-8 שהטיפול המסורתי לא עזר להם או שסירבו לו. הם התבקשו להשתמש במכשיר (לצפות בסרטונים לבחירתם)  במשך שעה ביום, שישה ימים בשבוע, לאורך 12 שבועות.

המשתתפים חולקו לקבוצת ניסוי וביקורת , כאשר בעוד שבקרב קבוצת הניסוי הוקרנו תכנים נוספים לעין העצלה, בקבוצת הביקורת לא היה הבדל בסרטונים שהוצגו בשתי העיניים. 

קורש מעדכנת כי נמצא שאצל יותר מ-90% מהילדים מקבוצת הניסוי חדות הראייה בעין העצלה השתפרה קלינית בתוך חודשיים, בעוד שבקבוצת הביקורת לא חל שיפור בחדות הראייה כלל. עוד נמצא שיעור היענות גבוה לטיפול – 90% מהילדים.

קורש מציינת שכעת החוקרים מקווים להתחיל בקרוב מחקר נרחב וממושך יותר כדי לבחון אם טיפול זה עשוי יהיה להחליף את הטיפול המסורתי.

לכתבה ב”הארץ”

JAAPOS, April 2018

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה