אונקולוגיה

מוטאציות בגני BRCA1 ו-BRCA2 מלוות בסיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום (J Natl Cancer Inst)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the National Cancer Institute מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה חדשה, מהן עולה כי מוטאציות בגני BRCA1 או BRCA2 מלוות בסיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הנתונים אודות הסיכון לממאירות מעי גס ורקטום בנוכחות מוטאציות BRCA. לצורך כך, החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed/MEDLINE, Embase, Cochrane, Scopus ו-ProQuest Dissertation & Theses.

הסקירה כללה 18 מחקרים: חמישה מחקרי עוקבה עם נתונים אודות מוטאציות BRCA; שישה מחקרי עוקבה שכלל ניתוח עצי תורשה, חמישה מחקרי מקרה-ביקורת ושני מחקרי עוקבת שארים. מבין אלו, 14 שימשו במטה-אנליזה, אשר הדגימה עליה מובהקת סטטיסטית בסיכון לסרטן מעי גס ורקטום בנוכחות כלל מוטאציות BRCA (יחס סיכויים של 1.24, P=0.03). במטה-אנליזה לפי סוג BRCA מצאו החוקרים כי מוטאציית BRCA1 לוותה בסיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום (יחס סיכויים של 1.49, p<0.001), אך לא כך היה עם מוטאציית BRCA2.

מתת-סקירה של מחקרים שדיווחו על הערכות מתוקנות לגיל ומין, זוהה סיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום בנוכחות מוטאציות BRCA1 (יחס סיכויים של 1.56), אך לא בנוכחות מוטאציות BRCA2.

החוקרים כותבים כי ממצאי הסקירה הנוכחית מספקים הוכחות לסיכון המוגבר לסרטן מעי גס ורקטום בנוכחות מוטאציות BRCA1, אך לא עם מוטאציות BRCA2.

J Natl Cancer Inst. 2018;110(11):1178-1189.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה