תזונה

שתיית כוס מיץ פירות 100% כל יום אינה מובילה לעליה במשקל בילדים (Pediatrics)

ילדים השותים כל יום כוס מיץ פירות 100% אינם עולים משמעותית במשקלם, בהשוואה לילדים שאינם שותים כלל משקאות אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים משמונה מחקרים קודמים להערכת שתיית מיצים ועליה במשקל. המחקרים כללו למעלה מ-34,000 ילדים. שישה מחקרים נערכו בארצות הברית, אחד בגרמניה ואחד בבריטניה. המחקרים עקבו אחר הילדים במשך 1-12 שנים.

שלושה מבין ארבעה מחקרים שבחנו ילדים קטנים מצאו קשר מובהק סטטיסטית בין שתיית מיץ פירות 100% ובין עליה במשקל.

החוקרים בחנו את מדד מסת הגוף של המשתתפים להערכת מגמות עליה במשקל לאורך הזמן, על-בסיס היקף שתיית מיצי פירות לאורך כל המחקרים. ילדים עם מדדי מסת גוף מעל לאחוזון החמישי ומתחת לאחוזון 95 לקבוצת הגיל הוגדרו כבעלי משקל תקין.

בקרב הילדים הצעירים, מנה אחת של מיץ פירות לוותה בעליה של 4% באחוזון מדד מסת הגוף, עליה קטנה מכדי להעביר את מרבית הילדים מקטגוריית משקל בריא לעודף משקל. בילדים גדולים יותר, לא תועד הבדל באחוזון מדד מסת הגוף על-פי היקף צריכת מיצי פירות.

החוקרים כותבים כי הממצאים עשויים לשמש כמקור הרגעה להורים, לפיהם צריכת מיץ פירות טהור בכמות קטנה אינה צפויה להוביל ישירות להשמנה בילדים, כל העוד ההורים אינם מבלבלים משקאות אלו עם משקאות פירות חסרי חומרי תזונה ומלאי סוכר וקלוריות ריקות.

Pediatrics 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה