נאונטולוגיה

ממצאים חדשים תומכים בהערכת נזק עיני בכל היילודים עם חשיפה אפשרית לזיהום בנגיף זיקה (JAMA Pediatr)

בכל היילודים לאימהות שייתכן ונחשפו לזיהום בנגיף זיקה מומלץ להשלים בדיקת עיניים, ללא קשר למועד החשיפה, אישור מעבדתי, או אם ישנן הפרעות במערכת העצבים המרכזית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics. החוקרים מסבירים כי הפרעות עיניות עשויות להיות הסימן הראשוני היחיד לזיהום זיקה מולד.

החוקרים בחנו יילודים לאימהות עם זיהום בנגיף זיקה, שאושר בבדיקת RT-PCR, בין ינואר ועד אוקטובר 2016. הצוות כלל רופא עיניים ילדים שבדק את כל היילודים עד גיל שנה.

מבין 112 יילודים, 24 (21.4%) אובחנו עם אבנורמליות מסכנת-ראיה (חציון גיל בעת בדיקת עיניים ראשונה של 31 ימים). ההפרעות הנפוצות כללו הפרעות בעצב הראיה וברשתית. עשרה יילודים עם הפרעות עיניות (41.7%) לא סבלו ממיקרוצפליה ובשמונה (33.3%) לא זוהו הפרעות במערכת העצבים המרכזית.

הפרעות עיניות היו נפוצות יותר כאשר האימהות נדבקו בנגיף במהלך הטרימסטר הראשון, אך עשויות להופיע עם זיהום בכל שלב במהלך ההיריון. 14 תינוקות עם הפרעות עיניות (58.3%) נולדו לנשים שנדבקו במהלך הטרימסטר הראשון, שמונה (33.3%) נדבקו במהלך הטרימסטר השני ושניים (8.3%) במהלך הטרימסטר השלישי.

הפרעות עיניות היו הרבה יותר נפוצות בתינוקות עם מיקרוצפליה (יחס סיכויים של 19.1), הפרעות אחרות במערכת העצבים המרכזית (יחס סיכויים של 4.3) וארתרוגריפוזיס (יחס סיכויים של 29).

הנתונים מעידים כי הפרעות עיניות אינן מוגבלות רק ליילודים עם מיקרוצפליה, ולסוגיה זו חשיבות רבה מאחר וההנחיות בברזיל כיום ממליצות על בדיקות סקר עיניות ביילודים באזורים אנדמיים לזיקה, רק בנוכחות מיקרוצפליה.

JAMA Pediatr. Published online July 17, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה