המעבדה הרפואית

ביו ויו מדווחת על שיתוף פעולה עם חברת Vortex Biosciences לפיתוח תהליך עבודה בתחום ה-CTC (המכונה Liquid Biopsy )

להלן הודעת חברת ביו ויו לרשות לניירות ערך

החברה מתכבדת להודיע על שיתוף פעולה עם חברת Vortex Biosciences (“Vortex“) מקליפורניה, ארה”ב, יצרנית מובילה למערכות לבידוד תאים סרטניים ממחזור הדם, לפיתוח תהליך משולב לזיהוי ביומרקרים קליניים על (Circulating Tumor Cells) CTCs.

כיום נעשה שימוש בביופסיה לצורך זיהוי ביומרקרים בעלי משמעות דיאגנוסטית בטיפול במחלת הסרטן. עם זאת, ביופסיה היא הליך פולשני, יקר, אשר בוחן רק חלק מאוכלוסיית תאי הגידול בחולה, וקשה לבצעה מספר פעמים במהלך הטיפול לצורך מעקב אחר התקדמות הסרטן. CTCs מהווים אלטרנטיבה טובה יותר. ניתן לאסוף אותם בבדיקת דם לא פולשנית בעלות נמוכה, הידועה בשם “Liquid Biopsy”, מה שמאפשר ניטור מתמשך של התקדמות המחלה. זאת ועוד, CTCs מגיעים למחזור הדם מכל מוקדי הגידול השונים של החולה, ובכך הדגימה שלהם מייצגת טוב יותר את הביולוגיה של הסרטן בהשוואה לדגימת רקמה שנלקחה על-ידי ביופסיה.

חברות ביו-ויו ו- Vortex משלבות את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שלהן על מנת ליצור תהליך עבודה לבידוד ואפיון CTCs אשר יספק תובנות קליניות לרופאים.

המערכת האוטומטית VTX-1 Liquid Biopsy הינה מערכת פשוטה לשימוש המאפשרת אוטומציה של הליך בידוד ה-CTCs ישירות מדוגמת דם.  מערכת ה-VTX-1 עושה שימוש בשבב מיקרופלואידי ייחודי המאפשר לבודד CTCs על-ידי משטרי זרימה, יצירת אזורי טורבולנציה ממוקדים תוך התבססות על גודל תאי ה CTC  וקשיחותם, השונים בהשוואה לתאי דם , לצורך הסרה של תאי דם לבנים ואדומים. לאחר התהליך, ניתן להניח את התאים המבודדים CTCs על גבי משטח זכוכית ייעודי לביצוע אנליזה. ה-CTCs מצומדים למשטח ומאפשרים שימוש בטכניקות אפיון תאים שונות כגון FISH ואימונו-היסטוכימיה.

מערכת ה-Duet בשילוב אלגוריתמי הדמיה ועיבוד תמונה ייעודיים בתחום ה-CTC שפיתחה ביו-ויו הופכים את תהליך הזיהוי והאנליזה של ה-CTCs על גבי משטח הזכוכית הייעודי לאוטומטיים. האלגוריתמים פותחו תוך שיתוף פעולה עם מרכזים מובילים בעולם לחקר הסרטן, תוך שימוש בסמנים ביומרקרים תאיים לשיפור רגישות ודיוק זיהוי ה-CTCs ולקיצור זמן האנליזה.

מערכת הדמיה אוטומטית בעלת קיבולת גבוהה ואלגוריתמים מותאמים לזיהוי התאים הם מרכיב קריטי בשילוב בדיקת ה CTC בהליך קליני שגרתי. לפרטים נוספים אודות פעילות ביו-ויו בתחום ה-CTC ראה הדוח התקופתי של החברה שפורסם ביום 6 במרס 2018, אסמכתא: 2018-01-021883.

“אנו שמחים לשתף פעולה עם ביו-ויו על מנת לפתח פתרונות לאפיון קליני של CTCs,” אמר ג’ין וולטר, מנכ”ל Vortex. “חלק עיקרי באסטרטגיה שלנו הוא לחבור למובילים בתחום האנליזה כדי ליצור תהליכי עבודה משולבים אשר יאפשרו ל-CTCs להפוך חלק מפרוטוקול הטיפול בחולים”.

“אנו נרגשים לעבוד עם Vortex על מנת שלב את הליכי אפיון ה-CTCs לשוק הקליני,” אמר ד”ר אלן שוויבל, נשיא ומנכ”ל ביו-ויו בע”מ. “פלטפורמת הסריקה שפיתחנו תספק את הפשטות הדרושה על מנת שה-CTCs ישיגו את מלוא הפוטנציאל הקליני שלהם.”

כיום משתמשים בתהליך העבודה המשולב של VTX-1 וביו-ויו בכמה מחקרים קליניים הממוקדים בזיהוי וספירת CTCs, אברציות גנטיות של גן ה ALK בתחום ה-FISH וביטויי PD-L1 ב-CTCs. שיתוף הפעולה התמקד במיוחד ב-PD-L1 לאור היתרונות הקליניים הפוטנציאליים הטמונים בו.

ביטוי יתר של PD-L1 זוהה כדרך בה משתמשים תאים מגרורות סרטניות על מנת לחמוק מזיהוי על-ידי המערכת החיסונית. אימונותרפיה, המתבססת על עיכוב של PD-1 או PD-L1, מהווה פריצת דרך בטיפול בסרטן בשלב מתקדם. הודגם כי ביטויי PD-L1 בביופסיות של גידולים מהווים סמן ביולוגי אפשרי לאיתור חולים אשר יגיבו טוב יותר לטיפול באימונותרפיה. Vortex וביו-ויו מאמינות כי מדידת הביטוי בתאים מסוג CTC יכולה להציע ערך קליני גבוה יותר, שכן היא מאפשרת ניטור רציף של הסרטן לאורך זמן באופן יעיל הן מבחינת עלות-תועלת והן מבחינת הסיכון הנמוך הכרוך בהליך. Vortex וביו-ויו פיתחו הליך המאפשר לחוקרים להעריך הימצאות ה-PD-L1 על גבי ה CTCs. ההנחה היא כי ההליך יוכל לשמש לאבחון ראשוני ולניטור שינויים בביטוי ה- PD-L1 בזמן הטיפול, דבר שיוביל לטיפול ממוקד יותר.

שילוב הטכנולוגיות החדשניות לבידוד ה-CTCs, יחד עם אלגוריתמים ספציפיים להדמיה של ה-CTC, פותח דרכים חדשות לאפיון ה-CTCs על מנת לממש את הפוטנציאל הקליני שלהם.

אודות Vortex Biosciences:

חברה לחקר ואבחון סרטן, אשר משלבת את ביולוגית הסרטן, הנדסה מיקרופלואידית ומערכות מידע על מנת לפתח כלים לבידוד ואפיון תאי סרטן בודדים במחזור הדם (CTCs). מערכת ה-VTX-1 קוצרת תאים סרטניים מדגימת דם הן לשימוש במחקר והן לשימוש קליני, לדוגמת ניטור התקדמות המחלה, יעילות הטיפול התרופתי ושביעות רצון החולים במחקרים קליניים. במטרה לאפשר אבחון לא פולשני של מחלת הסרטן ומעקב רציף בזמן אמת אחר הטיפול בחולה, Vortex נמצאת בחזית המחקר בתחום הסרטן ובשיפור התוצאות עבור החולה. Vortex היא חברת בת של NetScientific plc, חברת טכנולוגיה רפואית בינלאומית עם אסטרטגית השקעה המתמקדת במציאה, מימון ומסחור טכנולוגיות המשפרות משמעותית את הבריאות והרווחה של אנשים עם מחלות כרוניות. למידע נוסף בקרו באתר החברה www.vortexbiosciences.com.

אודות ביו ויו:

הוקמה בשנת 2000, בראשה עומד צוות מוביל של ביולוגים, מהנדסי תוכנה ופיזיקאים. ביו-ויו מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות לסריקת תאים ותוכנה לאנליזה, עבור מכוני מחקר ואוניברסיטאות. ביו-ויו נסחרת בבורסה בתל-אביב, וכיום יש לה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מוסדות מובילים ברחבי העולם.

למידע נוסף אודות הטכנולוגיה של ביו ויו וידיעות נוספות ניתן ליצור קשר בכתובת: info@bioview.co.il או לבקר באתר האינטרנט של החברה: www.bioview.com.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם ניתן לוותר על דיסקציה של קשריות לימפה בבית השחי במקרים של סרטן שד מוקדם? (N Engl J Med)

    האם ניתן לוותר על דיסקציה של קשריות לימפה בבית השחי במקרים של סרטן שד מוקדם? (N Engl J Med)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי אי השלמת דיסקציה של קשרית לימפה בבית השחי אינו מעלה את הסיכון להישנות או פוגע בסיכויי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים בנשים עם סרטן שד מוקדם, ללא מעורבות קשריות לימפה עם גרורות לקשרית זקיף שהשלימו ניתוח וטיפול קרינתי. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי […]

  • גורמי סיכון לממאירות שד שניה בנשים (JAMA Oncology)

    גורמי סיכון לממאירות שד שניה בנשים (JAMA Oncology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי נשים צעירות יותר ששרדו סרטן שד עם וריאנט פתוגני מולד או אלו עם אבחנה ראשונית של ממאירות מוגבלת לעומת ממאירות שד ראשונית פולשנית סיכון גבוה יותר משמעותית לממאירות שד ראשונית נוספת. בנשים עם אבחנה של סרטן שד עד גיל […]

  • האם אכלזיה מלווה בסיכון מוגבר לממאירות של הוושט? (Am J Gastroenterol)

    האם אכלזיה מלווה בסיכון מוגבר לממאירות של הוושט? (Am J Gastroenterol)

    במאמר שפורסם בכתב העת The American Journal of Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם אבחנה של אכלזיה סיכון מוגבר לאבחנה של ממאירות של הוושט. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אכלזיה הינה גורם סיכון אפשרי לסרטן הוושט; עם זאת, אין מחקרים להערכת הסיכון לממאירות זו במטופלים עם אכלזיה. מטרתם כעת […]

  • טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 אינו מעלה את הסיכון לסרטן בלוטת תריס (BMJ)

    טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 אינו מעלה את הסיכון לסרטן בלוטת תריס (BMJ)

    במאמר שפורסם בכתב העת The BMJ עולה כי טיפול בתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 אינו מלווה בעליה משמעותית בסיכון לאבחנה של ממאירות בלוטת התריס לאחר קרוב לארבע שנים. מחקר העוקבה התבסס על נתונים ממאגרים ארציים בדנמרק, נורבגיה ושבדיה בין 2007 ו-2021, אשר כללו 145,410 חולים שהחלו טיפול בתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 ו-291,667 חולים תואמים […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה לטיפול באנהרטו כנגד גידולים סולידיים חיוביים ל-HER2 (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה לטיפול באנהרטו כנגד גידולים סולידיים חיוביים ל-HER2 (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הרחיב את אישור Fam-Trastuzumanb-Deruxtecan (אנהרטו) למבוגרים עם גידולים סולידיים חיוביים ל-HER2 גרורתיים או לא-נתיחים, ללא טיפול חליפי משביע רצון לאחר טיפול סיסטמי קודם. התכשיר כבר מאושר לשימוש כנגד מספר סוגי ממאירויות, כולל חלק מהנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2 גרורתי או לא-נתיח, כמו גם מבוגרים עם אדנוקרצינומה […]

  • עדויות נוספות תומכות בהתחלת בדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום מגיל 45 (Am J Gastroenterol)

    עדויות נוספות תומכות בהתחלת בדיקות סקר לסרטן מעי גס ורקטום מגיל 45 (Am J Gastroenterol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The American Journal of Gastroenterology עולה כי במטופלים בגילאי 45-49 שנים בסיכון ממוצע לממאירות מעי גס ורקטום, שיעורי זיהוי אדנומות בבדיקת קולונוסקופיה כבדיקת סקר עומדים על 28%, שיעורים הדומים לאלו המתוארים במבוגרים בגילאי 50-54 שנים. לאור זאת, החוקרים כותבים כי יש מקום להתחלת השלמת בדיקות קולונוסקופיה כסקר לסרטן מעי גס […]

  • תוצאות מבטיחות לביופסיה נוזלית לאבחנה של סרטן לבלב (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for Cancer Research)

    תוצאות מבטיחות לביופסיה נוזלית לאבחנה של סרטן לבלב (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for Cancer Research)

    בדיקת ביופסיה נוזלית המשלבת חותמת מיקרו-רנ”א וסמן ידוע היטב לסרטן לבלב הדגימה דיוק של 97% לזיהוי אדנוקרצינומה של צינוריות הלבלב בשלב I/II, הסוג הנפוץ ביותר של סרטן לבלב, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for Cancer Research. החוקרים פיתחו חומת לזיהוי סרטן לבלב המבוססת על מיקרו-רנ”א המזוהה באקסום מתאי סרטן וסמנים דנ”א […]

  • מטבוליט בבשר אדום עשוי להביא לעליה בסיכון למחלת כליות (J Am Soc Nephrol)

    מטבוליט בבשר אדום עשוי להביא לעליה בסיכון למחלת כליות (J Am Soc Nephrol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Society of Nephrology עולה כי המטבוליט TMAO (או Trimethylamine N-Oxide) שמקורו בבשר אדום, מלווה בסיכון מוגבר להיארעות מחלת כליות כרונית והידרדרות מהירה יותר של התפקוד הכלייתי בבני אדם. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי TMAO הינו תוצר פירוק חיידקי במעי עקב מטבוליזם L-Carnitine, שמקורו בעיקר מבשר אדום, […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה