התועלת של הורמון גדילה בנשים תחת טיפול הפריה חוץ-גופית (BMJ Open)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות נוספות המעידות כי הורמון גדילה עשוי להביא לעליה בשיעור לידות-חי, בפרט בנשים צעירות תחת טיפולי הפריה חוץ-גופית. עוד נראה כי לעוברים שנחשפו להורמון גדילה פוטנציאל השרשה טוב יותר, אך לא ברור אם מדובר במנגנון המתווך דרך השפעה על העובר או דרך השפעה על רירית הרחם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים תחת טיפול הפריה חוץ-גופית ניתנים טיפולים אדג’וונטים רבים במטרה להגדיל את שיעורי ההצלחה, אך התועלת האמיתית שנויה במחלוקת. תוספי הורמון גדילה נבחנו בנשים עם פרוגנוזה נמוכה תחת טיפולי הפריה חוץ-גופית.

החוקרים אספו באופן רטרוספקטיבי נתונים אודות 400 מחזורי טיפולי הפריה חוץ-גופית, כולל 161 נשים שטופלו בהורמון גדילה ו-239 שלא קיבלו טיפול זה.

מהתוצאות עולה כי שיעור הריונות קליניים, לידות חי ויחסי הסיכויים ורווחי בר-סמך המקבילים היו גדולים יותר משמעותית עם הורמון גדילה, למרות שהנשים היו מבוגרות יותר משמעותית עם רזרבה שחלתית נמוכה יותר. גיל הנשים, איכת העוברים שהוחזרו והורמון גדילה היו הגורמים המנבאים הבלתי-תלויים היחידים להריונות קליניים (יחס סיכויים של 0.90) וסיכויי לידות חי (יחס סיכויים של 0.91).

טיפול בהורמון גדילה לווה בעליה של פי 3.42 בסיכוי להריון קליני ועליה של פי 6.16 בסיכוי ללידת חי, זאת לאחר תקנון לגיל האם, ספירת זקיקים אנטרליים ואיכות העוברים שהוחזרו לנשים.

BMJ Open

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה