משפחה

זיהום אוויר עלול להביא לקיצור תוחלת החיים (מתוך דו”ח State of Global Air Report )

תוחלת החיים של ילד הנולד היום עשויה להיות קצרה ב-20 חודשים בעקבות נזקים בריאותיים משנית לזיהום אוויר, כך טוענים מומחים מארצות הברית.

לפי דו”ח ה-State of Global Air מטעם ה-Health Effects Institute, בדרום אסיה, בה הרמות הגבוהות ביותר של זיהום אוויר, תוחלת החיים של ילדים אשר נולדו במדינות כמו פקיסטן ובנגלדש התקצרה בלמעלה מ-30 חודשים.

מבין כל הסיכונים למצב הבריאותי ברחבי העולם, זיהום אוויר מהווה את הסיבה החמישית לתמותה, ואחראי בכל שנה למספר גדול יותר של מקרי תמותה מאשר תאונות דרכים ומלריה.

המומחים מסבירים כי המצב הבריאותי של הילד חשוב לעתידה של כל חברה והעדויות החדשות מצביעות על תוחלת חיים קצרה יותר של אלו שנולדו לתוך אוויר מאוד מזוהם.

בחלקים גדולים בעולם, התושבים של עיר ממוצעת נחשפים לזיהום אוויר ברמה המקבילה מבחינה רפואית לזו של מעשן כבד. חשיפה ארוכת-טווח לזיהום אוויר בבית ומחוץ לבית תרמה לכ-5 מיליון מקרי תמותה בשנת 2017, עם מקרי תמותה הנובעים מאירועים מוחיים, התקפי לב, סוכרת, סרטן ריאות ומחלת ריאות כרונית.

באשר לזיהום אוויר במשקי בית, החוקרים כותבים כי הגורמים העיקריים נובעים משריפה של עצים או פחם לצרכיי בישול. בין המקורות העיקריים לזיהום מחוץ לבית, ניתן לכלול פליטת גזים מכלי רחב ומפעלים, כמו גם תחנות כוח השורפות פחם.

כמחצית מכלל מקרי התמותה בשנת 2017 תועדו בסין והודו יחדיו. למעלה מ-1.2 מיליון מקרי תמותה מוקדמת נבעו מזיהום אוויר בכל מדינה באותה שנה. ובעוד שבסין חלה התקדמות בכל הנוגע להפחתת זיהום אוויר, בפקיסטן, בנגלדש והודו חלה העליה הגדולה ביותר ברמות זיהום אוויר משנת 2010.

החוקרים מסכמים כי המגמה העולה מהנתונים היא כי ישנה עליה ברמות הזיהום כל שנה במונחים של ההשפעה הבריאותית של זיהום אוויר. ההשפעות חמורות במיוחד באוכלוסיות פגיעות, כולל ילדים. חלק מהסיכונים הכרוכים בחשיפה של ילדים לזיהום אוויר נובעים מנזק אפשרי להתפתחות המוח, פגיעה בתפקוד הריאתי והופעת מחלות דוגמת אסתמה.

מתוך דו”ח State of Global Air Report

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה