משפחה

דלקת מפרקים בקשישים נפוצה יותר בנוכחות דיכאון (Int J Geriatr Psychiatry)

דלקת מפרקים הינה תחלואה נלווית נפוצה בקרב קשישים עם תסמיני דיכאון, כאשר עד שני-שליש מאלו הסובלים מדיכאון סובלים מדלקת מפרקים, כך עולה מתוצאות סקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey), שפורסמו בכתב העת International Journal of Geriatric Psychiatry.

המטרה העיקרית של המחקר הייתה לקבוע את שיעור מקרי דלקות מפרקים בקרב קשישים בארצות הברית עם דיכאון בדרגה שונה. לצורך כך, הם התבססו על נתוני סקר NHANES לשנים 2011-2014, כולל 4,792 משתתפים. הם זיהו תחילה את המשתתפים בגילאי 50 שנים ומעלה.

שיעורי ההימצאות של דלקת מפרקים עמדו על 55% בקרב משתתפים עם דיכאון מינורי, 62.9% באלו עם דיכאון בדרגה מתונה ו-67.8% בקרב משתתפים עם דיכאון חמור. בניתוח לא-מתוקן ובניתוח מתוקן מצאו החוקרים כי הקשר המובהק בין דיכאון בדרגה בינונית ובין דלקת מפרקים נותר על כנו. עוד זוהו קשרים בין דיכאון קל ודיכאון חמור ובין דלקת מפרקים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי דלקת מפרקים מדווחת לעיתים קרובות בקרב משתתפים עם דיכאון בדרגה שונה. ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות בדיקות סקר וטיפול בכאב על-רקע דלקת מפרקים בקשישים עם תסמיני דיכאון ואת הצורך במחקרים נוספים להערכת התערבויות ביו-פסיכולוגיות למצבים נפוצים אלו.

Int J Geriatr Psychiatry 2018

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה