משפחה

הערכת הבטיחות והיעילות של תרכובת צמחית להקלה על הפרעות שינה (Nat Sci Sleep)

במאמר שפורסם בכתב העת Nature and Science of Sleep מדווחים חוקרים כי תוסף תזונה צמחי בעל תכונות הרפיה והרגעה עשוי לסייע לרופאים לטפל באינסומניה ראשונית, בפרט כאשר פרופיל סיכון/תועלת של החולה אינו מאפשר טיפול בתרופות היפנוטיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי רופאים רבים נדרשים לאמצעים להקלה על הפרעות שינה ואינסומניה ראשונית. מעבר להשפעה הרחבה של תרופות היפנוטיות, תכשירים צמחיים עשויים לשמש כחלופה להקלה על תסמינים אלו. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את התועלת והבטיחות של תרכובת צמחית הכוללת ולריאן, כשות ושיזף על תסמיני אינסומניה ראשונית והפרעות שינה, שאינם על-רקע תרופתי או פסיכיאטרי.

מדגם ה מחקר כלל 120 משתתפים עם תסמיני הפרעות שינה, אשר חולקו באקראי לקבוצת התערבות וקבוצת פלסבו. המשתתפים במחקר נטלו את הטיפול במסגרת המחקר 30 דקות לפני שעת השינה והחוקרים בחנו את חביון השינה, מספר השכמות לחיליות וסך השינה במהלך הלילה.

מהנתונים עולים הבדלים מובהקים בין הקבוצות, כאשר בקבוצת ההתערבות תועד מרווח זמן קצר יותר עד לשינה, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, תוצאה דומה תוארה בהערכת סך משך השינה ותדירות השכמות ליליות. החוקרים זיהו עוד שיפור בתסמינים במהלך שעות היום בקרב אלו בקבוצת ההתערבות, עם ירידה משמעותית במתח ועצבנות, קשיי ריכוז וחומרת עייפות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו. בקבוצת ההתערבות לא תועדו אירועים חריגים על-רקע התרכובת הצמחית ו-98% מהמטופלים טענו כי לתכשיר פרופיל בטיחות מצוין וכי הוא נסבל היטב.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את התועלת של התרכובת הצמחית כנגד הפרעות שינה.

Nat Sci Sleep. 2017 May 26;9:163-169

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה